Avioeron myllerryksessä
Ensimmäinen päivä, kun tuntuu oikeasti pahalle.
Ehdimme olla yhdessä reilu 4 vuotta, joista kaksi avioliitossa. Olisi ehkä helpompaa, jos minulla tai miehelläni olisi ollut toinen, jokin konkreettinen syy avioerolle. Mutta ei. Itse näen syiksi taloudellisen tilanteen, yksinäisyyteni, miehen narsistiset piirteet. Silti rakastan häntä. Toivoin, että olisi löytynyt jokin muu ratkaisu kuin avioero. Että olisimme löytäneet jonkin ”kultaisen keskitien”. En haluaisi jättää tätä ihmistä, joka kuitenkin jaksoi tukea minua, jaksoi olla turvanani kun olin masentunut. Hän sanoi (kun juttelimme ensimmäisen kerran erosta), että tuntee olonsa hyväksikäytetyksi. En tiedä, olenko todella ”hyväksikäyttänyt” häntä, vai sanoiko hän niin, saadakseen minut tuntemaan syyllisyyttä.
Nyt tuntuu pahalta, kun on yksin kotona ja pakkaa tavaroita. Tiedän, että oloni ja asiani helpottavat, kun saan ”uuden” elämän käyntiin. Ainakin toivon niin. Tiedän myös sen, että mieheni ollessa kotona, huomaan taas ne syyt, miksi näin on parempi.
Itkettää, mutta itku takertuu kurkkuuni.
Väkisinkin mietin, teenkö oikean ratkaisun – vai elämäni suurimman virheen. Kai se jää nähtäväksi. Harkinta-aika on elokuulle saakka, mutta miehen puheiden mukaan asia on ”kerrasta poikki”, eikä halua mitään ”uudelleenlämmittelyjä”. En oikein tiedä, miten minun pitäisi tuo ymmärtää.
Olemme kuitenkin ihan hyvissä väleissä, mitään riitoja ei ole ollut, ja pystymme saman katon alla vielä asumaan. Muuttoni on reilun viikon päästä.
Minulla ei oikeastaan ole ketään, kenen kanssa näistä asioista puhua. Kuuntelijoita löytyy muutama, mutta huomaan kaipaavani keskustelijaa – ihmistä, joka edes jotenkin pystyisi ymmärtämään tilanteeni.
Olen myös uusi täällä tukinetissä, joten suokaa anteeksi jos tekstini on sekavaa…🙂🌻