Avioero ja miehen toinen nainen
Olen käynyt nyt tämän kahden viikon aikana, jolloin sain tietää mieheni uudesta naisesta, täällä lukemassa päivittäin keskusteluja. Tämä on ollut minulle suuri henkireikä, mutta en ole tätä ennen ollut valmis kirjoittamaan tänne itse. Tilanne on siis se, että sain kaksi viikkoa sitten tietää yllättäen, että miehelläni on suhde työkaveriinsa (klassinen tarina, eikö) ja jättää minut ja alkaa rakentaa yhteistä tulevaisuutta uuden sussun kanssa, jonka on siis tuntenut alle puoli vuotta. Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa 12 vuotta, naimisissa kohta 9 vuotta ja lapsia meillä on kaksi. Vaikka monissa keskusteluissa puhutaan, ettei onnelliseen liittoon pääse väliin, niin siltikin tiedän meidän liiton olleen onnellinen, koko ajan. Olemme kohdanneet monia vaikeuksia, joista olemme yhdessä selvinneet, meillä on samat arvot ja huumorintaju ja teemme perheenä paljon asioita yhdessä. No, toki seksiä olisi varmaankin voinut olla enemmän, mutta mitään kuukausien taukoja ei siinäkään ole ollut. Nyt vihdoin alkoi tuntua, että elämä on oikeasti mallillaan. Molemmat lopettaneet opiskelut pari vuotta sitten, vakituiset työt, lapset niin isoja, että touhuavat paljon jo itsekseen (ei liikaa ja niin kuin sanottu, perheenä teimme paljon retkiä, kävimme pyöräilemässä jne), saimme yhteistä ja omaa aikaa. Kaikki, jotka meidät tuntevat ovat sanoneet, etteivät olisi ikinä uskoneet eksästäni tällaista tai että meidän liitto hajoaisi. Monet ovat olleet todella pöyristyneitä. Minun vanhemmille tämä on shokki myös. Lapsille kerromme huomenna ja sunnuntaina mies muuttaa tätinsä luokse kuukaudeksi, jonka jälkeen uuden naikkosensa luo, kunhan saadaan hänen ukkonsa ensin potkittua pihalle. Heilläkin kolme lasta, joten aikamoista suurperheen elämää saavat viettää sitten. Tällä hetkellä suren tilannetta lasten kannalta todella paljon, olisin halunnut heille tarjota ydinperheen. Myös talousasiat huolestuttavat, koska muutimme kuukausi sitten unelmiemme asuntoon, josta en haluaisi pois mutta luultavasti minulla ei ole varaa tätä maksaa :'( Juuri kun lapsetkin ovat aloittaneet uudessa koulussa ja pihalla on paljon kavereita. Sydäntä repii. En ole juuri syönyt enkä nukkunut näinä viikkoina, nyt ehkä jo helpottaa sen suhteen hieman. Olen puhunut, puhunut ja puhunut. Se on minun tapani prosessoida tätä. Suurimpana tunteena on edelleen, miksi. Miksi nyt kun kaikki oli hyvin? Jos ei muka rakasta enää niin miksi ennen tätä on kuitenkin ollut hyvin rakastavan oloinen ja voivatko tunteet vain yhtäkkiä kuolla. Uskoisin itse niin, että hullaantumisen tunne on tällä hetkellä niin suuri, ettei tilaa tälle ”vanhalle rakkaudelle” riitä. Haluaisin taistella liitostani, vaikkakaan en tiedä oikeasti miten tästä noustaisiin. Tuskinpa sitä tarvitsee miettiäkään, koska mies on valintansa tehnyt ja jättää meidät. Juuri kun saimme asuntomme kauniiksi ja elämän rullaamaan, tuli tällainen ☹️ Mies kertoi, että heillä oli tarkoitus kertoa vasta joulun jälkeen 😀 Siis mitä ihmettä. Olisivat saaneet raha-asiat kuntoon niin, että olisivat sitten voineet kertoa meille ja ruveta heti asumaan yhdessä. Miehellä on selkeästi tällä hetkellä päässään vaaleanpunaiset lasit, eikä ajattele mitään tai ketään muuta kuin itseään ja suurta rakkauttaan. Lapsia tulee toki tapaamaan, mutta ei se sama ole kuin asuisi heidän kanssa. Loppukaneettina todettakoon, että uskon syvällä sisimmässäni, että minulle tulee loppupeleissä käymään hyvin. Ja jos maailmassa on yhtään oikeudenmukaisuutta, miehelle ja hänen heilalleen tulee käymään hyvin köpösesti suhteessaan. Ugh, olen puhunut.