Avioero ja exästä irti päästäminen.
Olen eronnut 9 vuoden suhteesta viime vuoden lokakuussa. Ero oli oma päätökseni, jonka valitettavasti tein kun masennukseni oli melko pahassa jamassa. Mulla oli koko ajan paha olla ja ahdisti ja itketti. Aloin hakemaan syitä elämästäni, miehestäni ja parisuhteestani. Samaan aikaan mulla oli ilmeisesti jonkinlainen 30v kriisi, kävin usein baareissa ja sain mielihyvää toisten miesten huomiosta ja kehuista. Törmäsin erääseen mieheen joka sai minut kiedottua pikkusormensa ympäri. Meillä ei ollut suhdetta, mutta hän oli facebook kaverini, päivittäin hän kirjoitteli minulle miten onneton olen, ja että minun pitää vain uskaltaa erota. Kehui ja ylisti minua maasta taivaisiin. Noh, minä typerys lankesin. Myöhemmin kyseinen mies osottautui täysin hyväksikäyttäjäksi, oli samaan aikaan puhunut samat jutut kolmelle muullekkin naiselle.
No minä tein sitten eropäätöksen ja lähdin. Aluksi oli tosi hyvä olo, olin varma päätöksestäni. Mutta ei sitä kauaa kestänyt. Mulla on edelleen paha olla, masennus on mennyt pahempaan suuntaan, ahdistaa. Tästä olen päätellyt sen, ettei syy pahaan olooni suinkaan ollut miehessä tai parisuhteessa, koska erohan olisi silloin poistanut nämä olot.
En pysty päästämään irti ex-miehestäni. Jos minulla on vaikeaa, tukeudun ex-mieheeni. Elän jonkinlaisessa ”välitilassa”. En kykene tekemään minkäänlaisia päätöksiä. En pysty jatkamaan elämääni, mutten pysty tekemään päätöstä uudelleen yrittämisestäkään. Olen jo uudessa suhteessa. Mikä tietysti on ollut liian nopeaa. Uusi mies ja suhde tuntuu hyvältä, mutten pysty keskittymään siihen, koska ajattelen exääni. Kuinka hullulta se kuulostaa, mutten tiedä rakastanko exääni. Tai rakastan minä, lapseni isänä, kumppanina, ystävänä! Meillä oli suhteessa omat ongelmamme, niinkuin kaikilla, nämä solmut aukesivat vasta eron jälkeen, kun saimme keskusteluyhteyden keskenämme. Olimme hyvin erilaisia luonteeltamme, minä sosiaalinen ja meneväinen, mies lähes erakko ja viihtyi omissa oloissaan. Lähipiiristä tuli ns. painostusta, kun olimme niin erilaisia.
Tämä mitä teen, on erittäin väärin nykyistäni sekä exääni kohtaan. Tavallaan en luovu kummastakaan. Mä en tiedä mitä tekisin. Välillä mietin miten hienoa olisi lähteä exän kanssa nyt matkalle, me pidimme matkustelusta. Toisaalta en osaa kuvitella elämääni ilman exää, ja toisaalta taas suunnittelen elämää eteenpäin nykyiseni kanssa.
Tuntuu niin vaikealta. Olen pyöritellyt samoja asioita päässäni jo yli puoli vuotta. välillä olen tehnyt päätöksen, mutta seuraavana päivänä olen taas ollut eri mieltä asioista. Minkä ihminen mielelleen voi? Mä en enää tiedä mitä tekisin!?
Kuuluvatko nämä tunteet vain eroprosessiin, vai olenko mä tosiaan tehnyt väärän päätöksen erotessani? Eropäätös oli hätäinen, sen myönnän. Mä vain ilmoitin että haluan erota, ja siinä se… mitään ei tehty asian eteen etteikö eroa olisi tullut.