Auttakaa! Rakkaus vei oikeuteni nähdä lapsenlasta!

Auttakaa! Rakkaus vei oikeuteni nähdä lapsenlasta!

Käyttäjä mieli70 aloittanut aikaan 05.03.2016 klo 19:31 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä mieli70 kirjoittanut 05.03.2016 klo 19:31

Minulla on ollut erittäin vaikea suhde mieheen yli kaksi vuotta. Miehen elämä on riekaleina, meni työt, talot ja rahat. Mies on purkanut kiukkuaan minuun ja tästä olen kärsinyt itsekkin. Ja tätä koko vaikeaa draamaa ovat seuranneet omat lapseni ja läheiseni. Nyt mies sai juuri talonsa vuokralle joka helpottaa rahatilannetta, muuten talo olisi mennyt pankin lunastukseen, no sitten tuli pommi ja meiltä meni yhteinen yritys alta. Olimme muuttamassa yhteen ja kaikki näytti kaikesta huolimatta valoisalta. Meille tuli riita ja minä sanoin riidan aikana etten haluakkaan, että mies muuttaa luokseni. Mies hajosi tästä koska oli enää pari viikkoa aikaa etsiä asunto. En takoittanut asiaa, mutta suutuspäissäni sanoin näin. No mieheni sekosi totaalisesti ja hän haukkui mulle lapseni ja pahin: otti yhteyttä poikaani jolla on pieni vauva ja kiristi tätä että jos ei saa minua tuomaan erästä tavaraa hänelle, niin paljastaa poikani osoitteen vanhimmalle pojalleni, joka on narkomaani, eikä vauvaperhe halua, että vanhin poikani saa tietää missä he asuvat. Tämä kaikki on todella lapsellista ja sairasta. Mutta mieheni ei kuitenkaan toteuttanut uhkaasa vaan pyysi anteeksi koko hommaa. Annoin miehelleni anteeksi ja halusin jatkaa suhdetta ja muuttaa yhteen. Poikani perhe ei tätä hyväksynyt, vaan sanoivat, etten koskaan enää saa nähdä lapsenlastani. Tiedän miten väärin mieheni teki, mutta tiedän myös minkälaisessa ahdingossa hän oli. Mies ei koskaan ole ollut väkivaltainen tai käyttänyt alkoholia, ainoastaan kun suuttuu niin on todella vaikea tapaus eikä usein myönnä virheitään. Minä taas vaadin oikeutta ja totuus kaikessa on minulle yhtä tärkeä kuin elämä. Kuitenkin rakastan miestäni ja hän minua. Nyt vain itken että kun valitsin mieheni takaisin, niin poikani ja hänen perhe, joka oli elämäni tärkeimpiä, hylkäsivät minut, enkä saa koskaan enää mennä heille. Teinkö väärin kun valitsin mieheni? Tiedän miltä tämä meidän suhde on lukuisien todella vaikeitten riitojen takia näyttänyt, ei hyvältä. Mutta mielestäni minulle ei voi kukaan tulla sanomaan miten minun pitää elää ja ketä tapailla tai kenen kanssa asua. Olenko itse väärässä?

Käyttäjä erakkomainen kirjoittanut 06.03.2016 klo 10:11

Sinun parisuhteesi näyttää vaikuttavan myös poikasi perheeseen. Kyllä heilläkin on oikeus päättää ketkä heidän elämäänsä kuuluvat, aivan kuten sinulla. Eikö sinun itsekkyyden sijaan pitäisi yrittää korjata välit lapseesi? Aika kauhealta se kuulostaa, että uhkaillaan lapsiperhettä. Pitäisikö poikasi vain ymmärtää teitä? Ja odottaa jatkossakin yhtä kamalaa käytöstä? Sinun täytyy nyt vain hyväksyä valintasi seuraukset.

Käyttäjä Theofano kirjoittanut 06.03.2016 klo 10:21

Sanoisin, että kyse ei ole niinkään oikeasta tai väärästä vaan ihan vain valinnasta. Et tehnyt väärin, kun halusit jatkaa miehesi kanssa eikä kenelläkään, toki, ole oikeutta sanella sinulle, miten sinun tulisi elää ja kenen kanssa.

Toisaalta, sama pätee toisin päin. Sinulla ei myöskään, valitettavasti, ole oikeutta sanoa, miten muiden tulee elää, mukaan lukien aikuiset lapsesi. Jos poikasi perhe on päättänyt, etteivät enää halua olla missään tekemisissä miehesi kanssa ja sitä myöten sinunkaan kanssasi niin kauan kuin olette yhdessä, heillä on oikeus tehdä tämä päätös. Ymmärrän, että se tekee kipeää sinulle, mutta uskallan arvata, että se sattuu myös poikaasi eikä varmasti ole kevyin perustein tehty. Sanoit, että suhteesi mieheen on ollut täynnä draamaa ja olet kärsinyt paljon. Läheisesi ovat vain joutuneet seuraamaan sivusta katsoen, kuinka sinä kärsit ja yleensä se sattuu myös läheisiin kovasti. Joskus läheiset katkaisevat välinsä, kun eivät enää kestä sitä kipua, koska hehän eivät voi siihen vaikuttaa - se on kokonaan sinun käsissäsi.

Symppaisin mielelläni, mutta kuvaat suhdetta miehesi kanssa melko ikäväksi. Ehkä miehesi ei lyö, mutta kyllä tuo selvästi henkistä väkivaltaa on eikä suhde ole terve - miehesi ei ole terve. Näillä tiedoin ymmärrän lapsesi halun pysyä visussa erossa miehestä. Ota huomioon, että hän ei rakasta miestä eikä saa niitäkään hyviä hetkiä, jotka sinä saat, kun mies ei raivoa ja tee konnuuksia, hänen kokemuksensa miehestä on vain ja ainoastaan negatiivinen. Hänen silmissään, todennäköisesti, mies on piinannut sinua kaksi vuotta ja nyt piinaa hänenkin perhettään.

Elämässä ei aina saa kaikkea. Sinulla on oikeus olla miehen kanssa ja lapsellasi on oikeus suojella omaa perhettään - myös sinun kustannuksellasi, valitettavasti. Päätös on sinun.