Asumusero välietappi erolle?
Olemme 30v pari ja olleet teineistä asti yhdessä. Kihloissa ja 2 upeaa lasta olemme saaneet. Viimeiset pari kolme vuotta on mennyt suhteen osalta huonosti ja viimeiset puoli vuotta kuin pahinta painajaista henkisellä tasolla.
Viime syksynä avovaimo ilmoitti että ei enää rakasta minua ja ei halua enää olla tässä. Maailmani sortui vaikka tiedostin itsekkin että ei tää näin pidä mennä. Olin vaan kuvitellut että rakkautemme kestää tämän lapsiperheen arjen alkuvaiheet (lapset 5v ja 3v) ja työt yms. kiireet siihen päälle. Vaan eipä kestänyt.
Ollaan käyty seurakunnan pariterapiassa ja yritetty sitä kautta saada tunne lukkoa auki mutta ei. En siis ole petturi, alkoholisti, narsisti tms. vaan ihan tavaallinen suomalainen mies joka ei tajunnut ajoissa tarttua asioihin. Avovaimoni joutui ihan liikaa kotia ja lapsia kantamaan harteillaan. Hän on minua vielä muutama vuosi sitten rakastanut kuin hullu puuroa. Tämä on äärimmäisen raskasta koko perheelle. Teemme edelleen paljon asioita perheenä ja kahden kesken. Nukumme vierekkäin toisissamme kiinni, suukottelemme, halailemme päivittäin…seksiäkin on. Mutta kaikki loppuu pian.
Nyt siis olemme siinä pisteessä että muutamme erillimme. Sillä ns. ”Erillään yhdessä”-menetelmällä muutaman kuukauden. Pidämme sormukset sormissa ja kunnioitamme toisiamme eikä ruveta säätämään muiden kanssa.
Jotenkin vaan tuntuu että tämä oli tässä.
Olen kuitenkin kuin uudesti syntynyt. Ottanut arjesta enemmän vastuuta, huomioinut avovaimoa enemmän ja muutenkin joka asian suhteen kuin uusi mies…liian myöhään hänen mielestä.
En vaan enää itsekkään jaksa tätä olotilaa kun mikään ei toiselle riitä eikä tunnu haluavan saada suhdetta vielä kuntoon. En usko rakkauden heräävän hänen puoleltaan kun erillään asumme.
Olisko ketään joka osaisi neuvoa miten toimia ja mitä ehkä odottaa tulevaisuudelta oman kokemuksen perusteella?
Kunpa saisin nämä ”kultakimpaleet” vielä jonain päivänä pitää itselläni…