Asumus erossa. Mitäs nyt sitten?
Hei! Olen lueskellut näitä viesti ketjuja ja huomannut että monella on tutut ongelmat aivan kun lukisi oman elämän tilannetta. Monessa myös sanotaan että kirjoittaminen on auttanut paineen tunnetta joten ajattelin jakaa oman tilanteeni ja kenties saada itselleni helpotusta sekä tukea.
Olemme vaimoni kanssa Jakaneet elämän nyt 15 vuotta ja tänä aikana saanut 4 mahtavaa muksua. Noin 4 kuukautta sitten huomasin / tajusin että jotain on vialla koska vaimoni ei antanut minulle mitään huomiota. Ei vahingossakaan edes hipaissut minua ja muuttui jäänaiseksi minua kohtaan. Hän ei puhunut minulle oikeastaan mistään ja muutenkin oli etäinen.
Yhtenä iltana menin sitten keittiöön ja vähän halimaan ja pusimaan niin hän työnsi pois ja sanoi että haluaa erota!
Tuntui että koko maailma kaatuu justiinsa päälle. Yritin sitten saada häntä puhumaan asiasta ja miettimään yhdessä miten tämä tilanne saataisiin korjattua ja että mistä tämä tilanne yleensäkkään johtuu. Hän sanoo että ei ole tunteita minua kohtaan !!!???. Ehdotin pariterapiaa niin vastaus oli, ei siitä ole mitään hyötyä. Koitin saada häntä puhumaan useaan otteeseen mutta hän ei puhunut mitään. Tajusin että taisin painostaa häntä jopa liikaa mikä vaan pahentaa asiaa.
Olemme asuneet nyt 1,5 kuukautta erillämme mutta nähdään lähes päivittäin. Hän kohtelee minua kuin ihmistä ja tuntuu kuin olisi paremmat välit kuin vuosiin.
Itse hajoan totaalisesti koska haluni saada perhe takaisin kasaan on todella suuri ja rakastan vaimoani äärimmäisen paljon. Ero asiasta en uskalla puhua hänen kanssaan enkä siis ole kysellyt että onko eropapereita tulossa. Lapset on onneksi vuoroviikoin luonani.
Jossain keskustelussa mainittiin kilteys ja minusta tuntuu että olen aivan liian kiltti tässä tilanteessa koska hän kun soittaa ja pyytää ihan mitä tahansa niin minä tietenkin heti toteuttamaan pyyntöä. Käyttääkö hän minua hyväksi?
Onko tästä enään nousua uuteen alkuun yhteisenä perheenä, se minua askarruttaa. Kuinka saan tuon paineen rinnastani pois.