Asioilla on tapana järjestyä!

Asioilla on tapana järjestyä!

Käyttäjä Helmidagmar aloittanut aikaan 11.09.2008 klo 14:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Helmidagmar kirjoittanut 11.09.2008 klo 14:12

Hei,

En oikeastaan tiedä miksi kirjoitan. Ehkä siksi, että haluan kaikkien uskovan lauseeseen Asioilla on tapana järjestyä.

Täällä on paljon ihmisiä, jotka on kokenut paljon enemmän kuin minä. Kokenut tietyt asiat paljon kovemmalla kädellä kuin minä. Paljon olen kuitenkin saanut kokea suhteelliseen nuoreen ikääni nähden. Paljon on onneksi myös jäänyt kokematta…

Olen kokenut vanhempien eron, isän alkoholiongelman ja aggressiivisen käytöksen. Nähnyt vanhempien tuskan kun he ovat menettäneet lapsen ja me veljeni kanssa siskon. Hänen elämänsä oli myrskyisää, kävi sekä hyvillä että huonoilla poluilla ja lopulta luovutti. Olen menettänyt toisenkin erittäin rakkaan ihmisen ilman minkäänlaista syytä. Haluan vain kunnioittaa heidän päätöksiään, heidän tuska ja ahdistus on poissa. Kaikkea en kuitenkaan ymmärrä, toinen heistä ei edes pyytänyt apua, ei edes yrittänyt enää…ja kun kukaan ei osannut edes aavistaa missään vaiheessa…

Olen myös yksi niistä monista joita on lapsena hyväksikäytetty. Hyvin lievä tarina verrattuna moniin. Mutta jotenkin se on tehnyt minut luuloiseksi, epäilen kaikkea, mielikuvitus laukkaa…

Olen käsitellyt kaikki muut asiat paitsi viimeisen. Osaan elää isäni kanssa joka ei halua lopettaa juomista, asun sen verran kaukana, että minun ei tarvitse katsoa sitä läheltä. Ainahan sitä miettii ja suree…olen vielä ihminen joka murehtii toisten asioita ihan liiaksi asti.

Siskoni tulee olemaan aina minulle rakas isosisko. Vaikka hän ei olekaan enää luonamme, ikävä on kova, eikä siitä ylitse pääse. Olen kuitenkin oppinut elämään sen kanssa. Ystäväni pois meno, joka on tapahtunut aika vasta sai minut ajattelemaan ja silloin päätin, että selvitän kaikki asiat itseni kanssa. Haluan elää niin, ettei minua vaivaa mikään menneisyydestä. Elämä pitää elää, sen tämä ihminen opetti.

Olisi niin ihanaa kun asiat on käsitelty ne voisi unohtaa, mutta niin se ei taida olla. Täytyy kuitenkin muistaa, että sen enempää ei anneta ihmiselle mitä hän ei jaksa kantaa. Tosiasiat täytyy vain kohdata ja toivon että saan elää jonain päivänä elämää ilman että mietin tai luulen. Luottaen itseeni ja muihin. Ja kyllä luotankin siihen, aina ne asiat ovat jotenkin järjestyneet.

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 19.09.2008 klo 13:02

Helmidagmar itsekin haluaisin uskoa niin että asioilla on tapana järjestyä, mutta synkältä näyttää. Olen etsinyt itselleni työtä missä viihtyisin ja missä olisi kivat työkaverit eikä tarvitsisi stressata ja nyt kun sellaisen löysin niin minutpa lomautettiin sieltä. Edellisissä työpaikoissa on ollut liikaa työtä ja huono ilmapiiri. Nyt tässä työpaikassa olisin viihtynyt ja työkään ei ole mitään stressaavaa. Sitten saan lomautuslapun kouraan. kolme kuukautta on pitkä aika miettiä asioita yksin kotona. Siksi en usko enää mihinkään parempaan.

Käyttäjä Helmidagmar kirjoittanut 22.09.2008 klo 19:36

Hei Piakristiina,

Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu. Itse olen ollut jo pitkään pätkätöissä ja myös monenlaisia työantajia nähnyt. On todella harmi kun viimein löytää sen mukavan työpaikan jossa on vielä kivat työkaverit ja sitten kun se riistetään pois.

Mutta siitä huolimatta uskon, että vielä jonain päivänä huomaat sen auringon paistavan pilven takaa. Se ei välttämättä ole ens viikolla, tai kuukauden päästä, mutta vielä jonain päivänä. Jotenkin se elämä aina lutviuttaa asiat niin, että jostain saa vielä voimia katsoa eteenpäin. Usko tulevaisuuteen vain kumpuaa jostain 🙂

Kyllä sie jaksat, ihan varmasti!🙂👍

Käyttäjä Joneka kirjoittanut 23.09.2008 klo 12:10

Hei!

Olen jossain mielessä samaa mieltä kanssasi, että asioilla on tapana järjestyä. Sitä ei ehkä heti huomaa vaan vasta ajan kuluttua, kun huomaa katsovansa taaksepäin ilman että tuntee kovaa tuskaa, suuttumusta jne.

Itse olen paininut monien asioiden kanssa, jotka ovat lievempiä kuin useampien teidän, siltikin. Asioita on oikeus surra ja olla vihainen. Olla katkera ja ärtynyt, itkeä ja huutaa nauraa ja laulaa.. Ja olla masentunut! Silloin kun on paha olla, miksi pitäisi esittää muuta kuinon? Antaa tunteiden tulla olla ja niiden pitää antaa myös mennä. Siinäpä se taito tai onnistuminen sitten mitataankin. Silloin kun huomaa todellakin katsovansa taaksepäin jotain asiaa ja huomaa sen olevan jo mennyttä. Silloin voi sanoa että asioilla on tapana järjestyä.

Halukais akaikille ja voimia!🙂🌻