Asiaa parisuhteesta
Kertokaa minulle, millaista se on, olla parisuhteessa. Monien vuosien jälkeen(johon on mahtunut mm.ero lasten isästä ja ero seurustelukaverista) sitä on itse ymmärtänyt, ettei parisuhteessa edes kannata pyrkiä tai odottaa mitään täydellisyyttä. Nuorena varmastikin sellaiseen pyrin ja sellaista odotin. Eihän se ole ihme, jos ero silloin tulee.
Tosin tietysti tuo ensimmäinen ero johtui niin monesta tekijästä. Ja varmasti s eon niin, että oman itsensä hyväksymisen kautta voi hyväksyä toisenkin ihmisen epätäydellisyyden.
Välillä sitten miettii, millaista sen parisuhteen kuuluisi olla. Jokainen suhde on varmasti omanlaisensa, onhan molempi suhteen osapuolikin omanlaisensa ja uniikki. Eihän tietysti voi olla olemassa mitään normia tai kaavaa, millainen parisuhteen kuuluisi olla. Mikä toimii kenelläkin. Varmasti moni asia on niin luonteesta kiinni.
Itse samalla, kun haluan parisuhteen, kauhistelen sitä, kuinka sellaisen sisällä mukamas pystyisi elämään. Tulee riitoja ja vaikeita asioita…Ja sitten on ne ainaiset haaveet niistä pienistäkin yhdessäolon hetkistä. Olisi niin paljon annettavaa rakkauden saralla, mutta ei ole sitä kenelle antaa, eikä ole häntä, kenen kanssa voisi jakaa ihania ja arkisia asioita.
Saako parisuhteen tosiaankin alkamaan, jos sitä oikein paljon haluaa? Itsellä tuntuu, ettei miljoonankaan ihmisen joukossa taida löytyä sitä hyvää miestä.
Nykyisin pelkään sitäkin, että juoksen pakoon, kun suhteessa tulee vaikeaa. Että en kestä olla niissä hetkissä, vaan otan jalat alleni hyvin pian. Niin mahdottomia ajatuksia.
Se varmasti on hyväkin olla nyt yksin ja eheytyä jollaintapaa kaikesta menneestä. Se vain tuntuu, että eikös sitä voisi toisen kanssa alkaa iloitsemaan tästä elämästä. On se yksinkin ihan kunnioitettavaa ja arvokasta, mutta kaipuu on aina olemassa.
Moni kertoo tällä palstalla uskottomuudesta parisuhteessa. Se puoli on hyvinkin näkösällä, millaista on olla parisuhteessa, kun toinen pettää. Kaipaisin ihan muunlaista asiaa parisuhteesta ja olisi kiva lukea teidän ajatuksia parisuhteessa olosta.