Apua mustasukkaisuuteen

Apua mustasukkaisuuteen

Käyttäjä sitova aloittanut aikaan 02.06.2008 klo 16:22 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä sitova kirjoittanut 02.06.2008 klo 16:22

Olen aiemmin jo tänne kirjoittanut ja tuntuu, että jotakin olen kyllä oppinut. Mutta silti tuntuu että mustasukkaisuus ei ole hallinnassani ja se uhkaa jo parisuhdettani. Pelkään valtavasti sitä että tyttöystäväni ei kestäkään tätä, sillä itse en enää sitä kestä. Vihaan sitä tunnetta, että olen mustasukkainen! Välitän hänestä valtavasti ja hän on kaikkea sitä mitä voisin tyttöystävältä toivoa, mutten saa mustasukkaisuuttani ja omistuksenhaluani aisoihin!

Onko jonkin sortin terapiasta apua tähän ongelmaan? Tai onko tähän edes jotakin kirjallisuutta, mitä voisi lukea?

Haluan vielä niin kovasti korjata jo pieleen menneet asiat. :/

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 02.06.2008 klo 18:15

Hei,

Oletko tutustunut läheisriippuvuutta käsittelevään kirjallisuuteen? Lienet jo kokeillut googlettaa termin mustasukkaisuus? Netistä löytyy aika paljon asiallista tietoa. Mikäli haluat todella panostaa suhteeseenne, suosittelen juttelua psykologin kanssa (koska itse koet asian olevan ongelma). Onhan se yksityisellä varsin kallista (60-75 eruoa 45 min), mutta toisaalta oppisit varmasti asioita itsestäsi ja siitä miksi olet mustasukkainen. 🙂🌻