Apua miesopettaja!

Apua miesopettaja!

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 15.12.2010 klo 10:43 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 15.12.2010 klo 10:43

Hei!

Tiedän, että tuo kuulostaa naurettavalta. Järjellä sen tajuan, mutta muuten joudun paniikkiin. Mulla on tänään 7-luokkalaisen poikani opettajan kanssa palaveri. Pelkään sitä. En pelkää itse palaveria vaan sitä, että opettaja on mies.

Raiskaus laukaisi taas sen, että pelkään joutua kahden suljettuun tilaan miehen kanssa. Kunpa pystyisin rauhoittumaan ja keskittymään vain lapseni koulunkäyntiin.

Olin viime vuonna tyttäreni(10v) opettajan(mies) kanssa palaverissa ja sain ahdistuskohtauksen. Sain kuraattorin mukaan keskusteluun. Lähestyin sähköpostilla opettajaa asialla ja hän kiitti luottamuksesta. Nyt tyttärellänikin on uusi opettaja ja taas mies. Mulla on pelko siitä, että kahden kesken nämä miesopettajat hyökkäävät mun kimppuun.

Ja kaikista vähistä miesopettajista mun kahdella lapsella on mies opettaja. En saanut edes unta yöllä ja soitin jopa valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Siellä puhelimeenkin vastasi mies. 😯🗯️

Käyttäjä debora kirjoittanut 15.12.2010 klo 11:36

Hei ei hätää, kyllä keskusteluun saa ottaa toisen henkilön mukaan.
Kysy hyvää ystävää joka esim. tietää raiskaudesta tai ihan vaikka mummoa tai vaaria.
Aina voi perustella asian sillä että ovat läheisiä lapselle.

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 19.12.2010 klo 20:26

Älä pelkää, jos mies on opettajaksi päässyt, hän ei kyllä hyökkää kimppuun, mutta ota toki joku tukihenkilö mukaasi.

Käyttäjä Taria kirjoittanut 15.01.2012 klo 21:58

Minut raiskasi ateenassa 2 tummaa miestä 1.1. tähän saakka olen aina luottanut ihmisiin sinisilmäisesti eikä mitään ole tapahtunut. nyt sitten tuntuu, että olen sisältä kuollut, saastunut ja mädäntynyt. Kreikan poliisilaitoksella ei välitetty. poliisikoira oli ainoa, josta oli apua. nyt sitten olen viikon ravannut terveyskeskuksessa, lääkärissä ja labroissa. Tuntuu, että vielä on jonkinlainen shokki päällä enkä ole herännyt kunnolla tähän todellisuuteen. Voinkohan enää ikinä rakastella? oma mieheni on hyvin huolissaan minusta, olen kärsinyt masennuksesta ajoittain. ma-ke sinnittelin töissä mutta to aamuna oksensin, kun ajattelin hirveetä tapahtumasarjaa. Olin sitten vatsataudin takia poissa to ja pe.
huomenna pitäisi mennä, paniikki jo nyt.

Käyttäjä Etsijä kirjoittanut 17.01.2012 klo 21:26

Voi kuule Pala lasia, useimmat miehet eivät halua raiskata naisia vaan löytää kivan kumppanin, harrastaa satunnaista seksiä halukkaan kanssa tai elää yksin, mitä vaan, mutta eivät raiskata. Kyllä ne ovat harvinaisia yksilöitä, jotka sellaista haluavat ja olen onneton puolestasi, että olet joutunut tuon toistuvasti kokemaan.

Mutta aivan varmasti lapsesi opettaja ei muuta halua kuin keskustella kanssasi lapsesi koulunkäynnistä. Totta kai voit ottaa tapaamiseen tukihenkilön mukaan. Sille vaan ei voi mitään, että maailmassa noin puolet ihmisitä on miehiä ja puolet naisia ja elämä muuttuu tosi hankalaksi, jos ei uskalla kohdata ketään miestä kahden kesken.

Erään ystäväni ystävä oli tällainen tapaus. Hänen elämänsä oli hirvittävää. Hän ei voinut päästää asuntoonsa edes rikkimenneen kodin korjaajaa. Ilmeisesti tässäkin oli takana raiskaus, jota ei koskaan käsitelty ja jonka painolastista ei koskaan vapauduttu. Tuollainen elämä on yhtä helvettiä ja kyseinen henkilö kieltäytyi ehdottomasti menemästä minkäänlaiseen terapiaan, suunnitteli vain kaiken aikaa omaa kuolemaansa ja teki testamenttiaan. Älä ihmeessä tee samoin, vaan hae apua ajoissa!!

Sillekään ei tietysti mitään voi, jos palvelevaan puhelimeen vastaa mies. Totta kai voit yrittää uudelleen, suurin osa vastaajista on oletettavasti naisia.

Sinulla on hyvä miessuhde. Ehkä voit kertoa miesystävällesi pelostasi. Toivon, että saat puhumisesta voimia hiljakseen vapautua menneisyyden taakasta ja uskallat kohdata vieraita miehiä, jotka eivät kaikki varmastikaan halua sinulle pahaa.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 18.01.2012 klo 07:51

Eikös palaveriin voi ottaa lapsen mukaan. Meillä ainakin on ihan käytäntö, että mennään lapsen kanssa. Eihän lapsi sinällään ole turva, mutta tilanne olisi kai toinen niin?