Olen aivan säpäleinä.
Oli suhde, joka kesti vuoden verran ja päättyi useampi kuukausi sitten. Se oli aluksi hirveän epäselvä ja vasta loppua kohden ”oikea” suhde. Lopetimme suhteen enemmän tai vähemmän yhdessä, minun aloitteestani, syistä jotka ovat oikeastaan vasta nyt selvinneet kunnolla.
Eroaminen sattui niin kuin ei mikään. Olimme pari kuukautta erossa toisistamme täysin. Olemme ystäviä kymmenen vuoden takaa ja jaamme jokapäiväisen kaveripiirin, joten erossa olo oli hankalaa. Nyt viimeisen kuukauden olemme hiljalleen ottaneet kontaktia ja viettäneet aikaa yhdessä. Se on ollut ihan loistavaa. Ensimmäistä kertaa kuukausiin ei ole ahdistanut ja masentanut ja tuntunut siltä että pitää nähdä ihan jumalattomasti vaivaa pysyäkseen pää vedenpinnan yläpuolella. Tunne on ollut hyvin molemminpuolinen.
Puhuimme eilen pitkästi kaikesta. Suhteestamme ja sen loppumisesta. Tajusin elätelleeni toiveita siitä että päätyisimme tästä uudesta lämmöstä välillämme myös uudelleen rakkaussuhteeseen. Sanoin suoraan kaiken, kaiken mitä en silloin koskaan sanonut, ja tuntuu että nyt kaikki on sanottu eikä ole mitään kohtaa mistä ei olisi täyttä rehellisyyttä. Ei ole mitään pelejä mitä voi pelata, ei mitään naruja mistä vetää. Olen täysin tyhjä. Sanoin, että rakastan edelleen ja kuinka vaikeaa se on. Ei siinä mitään uutta ollut, kyllä hän sen tiesi, mutta kerrankin sanoin kaiken mitä tunnen ja ajattelen. Tiedän ettei se ole fiksua.
Olen ollut nuoresta saakka pitkissä suhteissa. Koskaan ei mikään ole sattunut näin. Minulla kesti kolme kuukautta päästä hänestä yli sen verran että tuntui että pystyin taas elämään elämääni suunnilleen normaalisti: nyt olen ihan samassa paikassa kuin silloin kun erosimme. Tuntuu kuin se tapahtuisi uudelleen. Itken työpaikalla, heitän laseja seinään, tuntuu etten voi hengittää, tuntuu että paniikkikohtaus laukeaa ja hyppään metron alle tai kertakaikkiaan vain SEKOAN.
Miten ihmiseen voi sattua näin paljon?? En voi käsittää. On todella vaikeaa pukea tätä sanoiksi mutta pelkään että murrun jotenkin pysyvästi sisäänpäin jos en sano tätä, edes johonkin, jotenkin, ei kenellekään. Sattuu niin että järki lähtee. Olen laihtunut kuusi kiloa erostamme, en ole sen jälkeen pystynyt syömään normaalisti, ja nyt olen taas siinä pisteessä etten voi syödä ollenkaan. Huolettaa että teen itselleni tässä hirveää vahinkoa fyysisesti ja emotionaalisesti mutta en tiedä mitä voin tehdä. Suhteemme päätyttyä tein IHAN KAIKEN mitä vaan voi tehdä: olin ihan täydellinen esimerkki siitä miten itseään kunnioittaen ja rakastaen käsitellään asia ja päästetään irti jne. Mutta ei se riitä. Sydämeni tilalla on valtava kipua sykkivä aukko ja pelkään hysteerisesti ettei se ”koskaan mene ohi”.
Olen nauranut sille että ihminen sanoo ”en voi elää ilman häntä”. Se ei ole totta. Tuntuu juuri siltä.