Ammattiapuako?

Ammattiapuako?

Käyttäjä nodal aloittanut aikaan 02.05.2011 klo 12:37 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä nodal kirjoittanut 02.05.2011 klo 12:37

Kun olen lueskellut näitä keskusteluja, niin ajattelin löytyisikö täältä jotain apua eteen tulleisiin parisuhteessa esiintyviin ongelmiin, vai mistä apua kannattaisi hakea?

Olemme olleet naimisissa yli kolmekymmentä vuotta ilman sen suurempia kriisejä, mutta nyt on alkanut kerääntymään mustia pilviä yhteiselämän taivaalle. Johtuvatko ne jostain ikääntymisen mukanaan tuomista muutoksista vai mistä, sitä en osaa sanoa?

Koko yhteiselämämme olemme tähän asti pärjänneet hyvin, ei mitään raivoavia riitoja eikä syyttelyitä puolin eikä toisin. Itse olen ulospäin suuntautuva ihminen. Vaimo taas on enemmän sellainen jonka on ollut hieman vaikeampi, ainakin minulle, kertoa omista asioistaan yms. Hän on ollut jotenkin etäinen jonkin aikaa, mutta muuten elämä on kulkenut totuttuja latujaan. Itselläni on ollut viimevuosina toistuvia masennusongelmia, jotka olen kuitenkin aina onnistunut selättämään.

Olin aivan ymmälläni kun hän sanoi minulle, että ehkä meidän kannattaisi harkita muuttamista eri osoitteisiin tulevaisuudessa. Kun kysyin syytä tähän, niin hän sanoi että voin silloin keskittyä paremmin tyttöystävääni? Kun tiedustelin että kukahan ihme sellainen mahtaa olla niin sain kyllä vastauksen. Hän tarkoitti erästä naista jonka olen tavannut ainoastaan virallisissa ympyröissä ja joissain tapauksissa vaimokin on ollut mukana. Vaimon mukaan kyllä nainen sen molemminpuolisen kiinnostuksen heti huomaa ja jotenkin kuulemma koetan tehdä tikusta asiaa. Olin kyllä melkoisen yllättynyt noista sanoista, sillä en ole mielestäni osoittanut häneen, ainakaan tietoisesti, sen kummempaa huomiota kuin muihinkaan naisiin. En ole ollut koskaan hänen kanssaan missään tekemisissä noiden virallisten asioiden ulkopuolella, soitellut, tapaillut yms. Noita virallisiakin asioita on vielä melko harvoin. Mitään sen kummempaa kiinnostusta en edes häntä kohtaan tunne. Mutta olenko sitten alitajuisesti asiaa sen kummemin tiedostamatta luonut häneen sellaisia katseita jotka kaikki naiset huomaavat ja tiedostavat ja luovat oman mieliteensä? Mutta vaimo ei halunnut kuulla sanomisiani, vaikka vakuutin ettei minulla ole ollut mitään tekemistä toisten naisten kanssa avioliittomme aikana enkä ole koskaan yhteisen taipaleemme aikana hänelle valehdellut.

Miten tästä edetään eteenpäin? Koska en halua häntä loukata ja haluan elää elämäni hänen kanssaan, enkä halua että enää elinkaaren tässä päässä ihmiset menisivät niin rikki ja yhteiset hyvät vuodet valuisivat hukkaan.

Olen unettomina öinä miettinyt kuinka tätä umpisolmua voisi alkaa purkamaan? Onko ainoa keino mennä jonkin ammattiauttajan puheille, vai voisiko asiat saada selviksi kahden ihmisen keskustelulla koska vielä ollaan puheväleissä? Kuinka tätä keskustelua pitäisi käydä?

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 02.05.2011 klo 14:04

Heippa
joo nyt juttelemaan kaikista asioista juurta jaksaen mitkä asiat painaa mieltä
Kun juttelette niin katsokaapa toisianne suoraan silmiin ( on yllättävän tehokas )
Kyllä ehdottomasti kannataa käydä ammattiauttajan luona kun apua tarvitsee
Mene nettiin ja googleen laita hakusanaksi perheasiainneuvottelu keskus
tutustu siihen sivuun.
Minä niin toivoisin teille että voisitte elää onnellisesti loppuelämänne ja varmasti
pystytte mutta se vaatii kummaltakin yhteistä halua ja tahtoa niin pärjäätte.
Kaunista kevättä sinulle