Kävin eilen ensimmäisnen kerran terapeutilla. Yksityisellä ja maksan sen itse.
Oli outoa mennä sinne. Aivan vieras ihmien ja minun pitäisi selittää, miksi olen mennyt sinne. Kun en oikein tiennyt itsekään sitä.
Mutta oli taitava terapeutti. Aluksi luulin, etten pysty sanomaan yhtään mitään, mutta yllättäen sitä puhetta riitti. Sovittiin seuraava aika. En ole sitoutunut mihinkään pidempään jaksoon, mutta eilisen perusteella koen, että tarvitsen sitä. Nyt on joku puolueeton taho, jolle kertoa ahdistavia asioita.
En edes tajunnut, miten paljon ne miehen naisjutut ja valehteleminen ovat minua ahdistaneet. Kolmen vuoden takainen ja sitä vanhemmat asiat olivat lähes kuin juuri tapahtuneita. Vihan tunne nousi pintaan, kun aloin puhumaan. Tajusin, että olen siihen asti pitänyt niitä yllättävän paljon sisälläni ja ”lakaissut maton alle”. Lähinnä kai siksi, etten ole halunnut lasten tai kenenkään tietävän mitä meidän ”täydellisen liiton” kulisseissa on tapahtunut.
Illalla viestittelin miehen kanssa (oltiin eri paikoissa) ja hän lähetti syyllistäviä viestejä siitä, miten en halua seksiä hänen kanssaan. Osa viesteistä oli tullut vasta, kun olin nukahtanut ja luin ne yöllä. Kurjaa luettavaa ja sorruin taas lyömään itseäni helpottaakseni ahdistusta, mutta tajusin nopeasti, että ei se ole järkevää (teki kipeää). Itkin sitten itseni uneen ja hätäännyin, miten pärjään seuraavan työpäivän.
Onneksi työpäivä meni hyvin kaikesta huolimatta ja ollaan viestitelty miehen kanssa ihan tavallisia asioita tänään kaikessa sovussa.
Alkoholi on hänelle kai ongelma. Hänestä tulee yllättävän ilkeä sanoissaan. Katkeruutta nousee silloin esiin ☹️
Mutta terapia vaikuttaa lupaavalta. Yhden käynnin perusteella voisin suositella muillekin. Katostaan, mitä mieltä olen muutaman käynnin jälkeen. En tosin vieläkään tiedä mitä haen terapialta, mutta eipähän enää taritse pitää asioita sisällään.