Alkavaa uskottomuutta parisuhteessa

Alkavaa uskottomuutta parisuhteessa

Käyttäjä Jantunen aloittanut aikaan 28.08.2021 klo 18:22 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Jantunen kirjoittanut 28.08.2021 klo 18:22

Hei,

Satuin löytämään tämän palstan kun etsin apua ongelmaani.

Olemme olleet vaimon kanssa parisuhteessa 18 vuotta joista 8v naimisissa ja meillä on 3v ihana lapsi.

Puolisolla on ollut kaksi kertaa diagnosoitu masennus,mutta terapian ja lääkkeiden voimalla selvitty. Itse olen nyt lievästi masentunut toista kertaa,työ stressin ja kotoa tulevan stressin takia.

 

Vaimo on nyt vajaan vuoden ollut psykoterapiassa jossa on saanut käsiteltyä asioita ja samalla muuttunut persoonana ihan eri ihmiseksi josta olen pitänyt kovasti,esim. Kesäloman aikana olemme paljon tehneet yhdessä asioita,reissuja,yhdessäoloa ja nikkaroitu.

Etenkin seksielämämme muuttui hurjasti,vaimosta tuli erittäin aktiivinen ja vapautunut. Kesäkuun lopussa puoliso halusi liittyä parinvaihto/seuranhaku sivustolle joka on tarkoitettu joko pareille tai sinkuille. Itse olin hieman hämilläni alkuun koska en olisi tätä ennen uskonut,mutta halusin lähteä mukaan koska nämä monesti tuo sitä ”kipinää” parisuhteeseen mistä itsekkin pidän.

 

Sivustolle laitoimme kuvia itsestämme mutta profiili oli vaimon nimellä ja annoin hänen hallinnoida sitä.

Sovimme n. Kuukausi sitten että jos joku haluaa ottaa yhteyttä ja keskustella ehkä hieman eroottisistä asioista,se sopi minulle mutta jälkeenpäin ajatellen puoliso ei kertonut minulle tulevista yhteydenotoista mitään.

 

Aikaa kului ja unohdin asian,jokin aika sitten puoliso kysyi että onko ok jos hän alkaisi keskustelemaan naisen kanssa.

Tämä sopi minulle kunhan ei mentäisi mihinkään seksuaalisten tekojen puolelle,vaikka itselläkin olisi lupa tavata muita. Mietittyäni että rakastan vaimoani valtavasti enkä voisi tehdä tätä hänelle ja en etenkään itselleni.

Noin pari viikkoa sitten puoliso sairasteli hieman,flunssaa ja muuta. Tämän jälkeen vaimo muuttui hieman etäiseksi ja kylmäksi,viihtyi sohvalla omissa oloissaan puhelin kädessä,nukkumaan mennessä ei toivottanut enään ’hyvää yötä’ ei suukkoja enään. Perhesaunassa ei halunnut minua lähelleen.

Muutama päivä sitten näin hirveää painajaista pettämisestä ja aamulla kerroin asiasta ja toivoin että hän lopettaisi sen ”naisen” kanssa viestittelyn.

 

Vaimo lupasi tehdä tämän koska pyysin. Seuraavana iltana vaimon nukuttaessa lasta katsoin hänen puhelintaan(meillä oli yleisesti lupa selata esim. Facebookkia) koska emme halunneet salata mitään.

Todellinen järkytys oli että vaimo oli viestitellyt jo tovin aikaa toisen miehen kanssa ja lähetellyt  kuvia itsestään,sellaisia hieman eroottisia.

Eikä tässäkään mitään mutta edellisenä päivänä keskustellusta asiasta vaimo oli jatkanut viestittelyä ja tämä ”nainen” olikin toinen mies.

Puhuin vaimon kanssa että kuka tämä mies on…Olin todella vihainen ja surullinen kun hän ei ollut rehellinen minulle. Hän oli hieman vähättelevä ja halusi suojella minua mielipahalta,tämän jälkeen hän sanoi että ei tiedä haluaako jatkaa avioliittoa minun kanssa.

Tämä oli todella järkytys minulle ja lähdin yötä vasten kävelemään että saisin kohdentaa vihani/suruni muuhun. Parisuhteessamme ei ole ikinä ollut väkivaltaa enkä itse usko siihen.

Puhuimme paljon tapahtuneesta näiden muutaman päivän aikana ja olen varannut parisuhdeterapia-ajan johon vaimo tulee ja haluaa selvittää asioita. Olen kysynyt haluaako hän antaa mennä asioiden omalla painollaan vai aikooko tehdä töitä suhteen hyväksi,kuulemma ei anna mennä omalla painollaan.

Itse olen kokenut todella paljon surua,ahdistusta ja vihaa asiasta ja pelottaa todella paljon mitä tuleman pitää. Vaimo on kertonut olevansa pahoillaan,mutta omasta mielentilasta johtuen en ole oikein uskonut häntä. Lisäksi lupasi lopettaa viestittelyn miehen kanssa ja todella paljon haluan uskoa häntä ja rakentaa luottamusta.

Vaimon puhelimeen en pääse enään käsiksi koska on vaihtanut koodiaan ja kertoi asian myös minulle ja tämän hyväksyin koska haluan antaa ns.pallon käsiinsä.

 

Tänään kävelyllä juteltuamme kysyin mitä hän tuntee nyt ja hyvin neutraalisti ettei ole mitään vahvoja tunteita. Sanoo rakastavansa minua ja ei halua jättää yksin.

Anteeksi kirjoitusasusta tämä oli nyt tämmöistä tajunnan virtaa ja pahaa oloa.