Alistava mies(?)avioliitto kriisissä
Hei. Avioliittoni on kriisissä. Haluaisin puolueettoman mielipiteen, koska suhteessani minut on leimattu tämän kriisin syylliseksi.
Olemme olleet 8 vuotta yhdessä ja neljä naimisissa. Meillä on 2v lapsi ja omakotitalo. Mieheni on ollut sairaaloisen mustasukkainen lähes alusta alkaen, mutta muuten suhteemme oli suhteellisen ok aina siihen saakka kunnes lapsemme syntyi. Aloimme yrittää lasta miehen aloitteesta ja yritimme melkein vuoden. Lopulta tärppäsi ja raskaus sujui ongelmitta. Kun lapsi sitten syntyi ja alkoi arki, isä ei ollutkaan tukenani vauvan kanssa. Hän jatkoi elämäänsä kuten ennenkin, omistautui harrastukselleen ja kavereilleen. Ei osallistunut arkeemme eikä vauvan hoitoon. Minä hoidin lapsen, kodin, ruoan ja kaupassakäynnin yksinäni lapsen kanssa. Kun sanoin tarvitsevani apua vauvan hoidossa, niin tuli vastauksina että hän ei kerkeä ja hän ei jaksa ja hänelä on sitä ja tätä. Ja että olis kuulemma pitänyt miettiä sitä ennen kun alkaa mitään lasta tekemään.
Tähän malliin on jatkunut nyt pari vuotta. Olen palannut työelämään. Mieheni vihaa työpaikkaani, perhettäni ja harrastuksiani. Olen toisinaan mukana järjestötoiminnassa ja joka kerta kun lähden, saan haukkumiset päälle plus halventavia tekstiviestejä perään. Siivoan täällä aina yksin, mutta toisinaan hän kurkistaa sohvan tai sängyn alle ja löytää sieltä pölyä ja kertoo minulle sitten miten huonosti olen siivonnut ja että hän nyt sitten imuroi kun sitä ei kerta kukaan muukaan tee. Käyn yksin kaupassa ja teen yksin ruoan, mutta ruoka on hyvin harvoin hänen mieleensä.
Jos lähden viihteelle, täytyy lapsenhoitaja hommata jostain muualta, miehi ei halua olla lapsensa kanssa jos minä olen ryyppäämässä.( Ei ole kylläkään hoitanut lasta minun poissaollessani muutenkaan kun pari kertaa.) Hän itse ryyppää suunilleen joka viikonloppu, joskus viikollakin. Ollessani viihteellä, saan häneltä soittoja ja viestejä, joiden sisältö on loukkaavaa. Hän on sitä mieltä, että on vaan ajan kysymys milloin petän häntä. Tulen kuulemma pettämään häntä joka tapauksessa, sanoin minä mitä tahansa. Hän ei koskaan kiellä minua menemästä, mutta tekee oloni huonoksi ja syylliseksi kun lähden.
Hän pitää minua syyllisenä kotona vallitsevaan ”kylmään” fiilikseen, koska tästä kaikesta ja arjen muista paineista johtuen, minulta on kadonnut seksihalut kokonaan. Hänen mielestä olen pihtaava-akka ja siksi syypää vähän kaikkiin ongelmiin. Hän tekee suullisia aloitteita asian suhteen, mutta ei koske pitkällä tikullakaan. Minun täytyisi syttyä itsekseni ja syöksyä kiimassa hänen kimppuunsa…Niin…sen jälkeen kun olen tullut töistä, käynyt kaupasta, tehnyt ruokaa, hoitanut lapsen, nukuttanut lapsen yöunille…YKSIN.
Asiassa on muutamia muitakin likaisia yksityiskohtia 😭 joita en nyt jaksa tähän enää kirjoittaa. Mutta miltä vaikuttaa? Olenko syyllinen? En oikein enää tiedä mitä voisin tehdä. Olen yrittänyt saada hänet lähtemään kahdestaan jonneen reissulle, vaikka laivalle, mutta olen joka kerta saanut vähintäänkin kieltävän vastauksen.