Ajatuksia

Ajatuksia

Käyttäjä Luutanen aloittanut aikaan 11.06.2007 klo 18:10 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Luutanen kirjoittanut 11.06.2007 klo 18:10

Minulla oli myös erotessani pakonomainen tarve pitää yhteyttä exääni, itselläni oli niin pahaolla etten
kertakaikkiaan pystynyt olemaan soittamatta. Jos soitot helpottavat oloasi edes hetkeksi ehkä niillä on
paikkansa, kurjaan oloon ei kuitenkaan auta kuin aika. Joskus päivä kerrallaan eläminenkin on liian pitkä,
silloin on yritettävä vain selvitä hetkestä kerrallaan. Itselleni tämä kesä on jo helpompi kuin viimevuonna,
mutta nytkin tuntuu erityisen pahalta juuri se, että kaikki muut tuntuvat olevan pariskuntia ja suunnittelevat
kesää yhdessä ja itse piehtaroin yksin. Et varmaan vielä halua ajatellakaan uutta suhdetta. Märkä rätti
kädessä kuvaa hyvin sitä olotilaa joka eronneella on. Elämän perusta on pois, kaikki mille elämänsä on
rakentanut on särkynyt. Eroaminen vie voimat, eikä uutta elämää jaksa ajatellakaan, tulevaisuus näyttää
tyhjältä, elämä näyttää tyhjältä. Nyt sinun on vain yritettävä tehdä vaikka väkisin joitain asioita joista pidät,
jooga on hyvä valinta ja kävelylenkit samoin. Paikallaan oleminen on ehkä pahinta, silloin negatiiviset
ajatukset pääsee valloilleen. Vaikka kaikkien ajatusten ja tunteiden pitää antaa tulla pintaan, pitää vähän
säännöstellä, että joka päivä olisi jotain positiivisiakin tapahtumia. ”Elämästä täytyisi nyt kai jotenkin
pinnistellysti pako-omaisesti nauttia”, tältähän se juuri tuntuu. Ja jonain päivänä sitä alkaakin nauttia, ensin
hetkittäin, sitten tulee joku hyvä päivä, muutama huono päivä ja ehkä pikkuhiljaa saat taas otteen elämästä.

Miksi sitten ihmiset jää huonoihin suhteisiin, vaikka ne syö voimia itsetuntoa. Ehkä juuri se, että yksin olo
pelottaa niin hirveästi. Yksin pitää kuitenkin oppia olemaan ja erotessa onkin hyvä oppia tuntemaan
itsessään yksinäisyyden pelko ja pyrkiä selvittämään mikä siinä niin pelottaa. Parisuhteessa oleminenkin
vaatii yksinolon osaamista, muuten läheisriippuvuus vaanii nurkan takana ja se on taas lopun alkua
suhteelle, tämä on aikankin oma kokemukseni.

Huolehdi terveydestäsi ja nuku riittävästi, anna itsellesi aikaa toipua. Itse ajattelen asiaa niin, että nyt on
elämässäni tällainen huonompi jakso, enkä odotakaan olevani onnellinen. Kun nyt tuntuu näin huonolta,
alkaa jonainpäivänä taas tuntumaan paremmalta tai edes siedettävältä.
🙂🌻

Käyttäjä pajukukka kirjoittanut 20.06.2007 klo 14:04

🙂🌻 Hyviä ajatuksia, minä ajattelen näin; Huomenna kaikki on paremmin ja taas huomenna on kaikki paremmin🙂🌻