Aivan loppuun kulutettu

Aivan loppuun kulutettu

Käyttäjä loppumaton aloittanut aikaan 28.12.2012 klo 00:14 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä loppumaton kirjoittanut 28.12.2012 klo 00:14

Olen seurustellut miehen kanssa noin vuoden verran. Kaikki alkoi ystävyydestä joka nopeasti muuttui elämäni rakkaustarinaksi. Minua varoitettiin miehestä ja hänen menneisyydestään, en rakastuneena halunnut kuulla menneisyydestä mitään, nyt kaduttaa(mieshän itse kertoi että kaikki exät on hulluja).
Pikkuhiljaa mukaan astui hirveä mustasukkaisuus josta ei mies pääse eroon, alkoi haukkuminen aluksi kännipäissä jota pyyteli anteeksi, ei kestänyt kauaaan kun väkivalta tuli mukaan ensin erittäin pienesti ja näistä seurasi tapan itseni jos jätät ebisodit.
Tilanne rauhoittui ja ajattelin, että se oli alkuepävarmuutta.
Syksyllä tilanne muuttui pahemmaksi mies muuttui mustasukkaiseksi jopa sukulaisitani.
En voi pitää puhelinta päällä hänen seurassa, kertoa mitään asioita koska mun huorakavereiden kanssa keskustellut jutut ei kiinnosta, pelottaa törmätä tuttuihin kadulla kun heti hirbeä riita pystyssä.
Nyt on melkein joka viikkoista se että käy käsiksi jopa hänen ystävänsä on ollut todistamassa tilannetta, mutta ei siihen kukaan puutu kun eivät uskalla ja mies saa käännettyä naurettavammatkin asiat ystävilleen hänen edukseen. Kaikki pelkäävät ja rakastavat tätä ihmistä, omat ystäväni eivät voi sietää häntä.
Meidän riidat menevät nykyään siihen, että hän uhkaa jättää minut eikä se minua haittaa, mutta aina kun menee poikki alkaa niin kiduttava uhkailu etten saa edes öisin nukuttua.
Siksi tilaanne o mennyt siihen, että minä nöyristelen ja pyydän anteeksi typeriäkin juttuja, että mies rauhoittuisi.
Mulla olisi tarpeeksi todisteita hakea lähestymiskieltoa ja kun olen tämän kortin kerran vetänyt pöytään siitä ei hyvää seurannu.
Mä en tajua miten sen ystävätkin tekee mitä se käskee, mut silti ne salaa kuiskailee mulle ja ihmettelee et miten voin katsoa sellasta sikaa.
Mä alan olee niin loppu, ettei ole mitään järkeä.
Sairaammaks muuttuu päivä päivält ja en käsitä mitä täs enään voisi tehdä, kun en kerran voi mihinkään ilmottaakkaan mistään.
Mä oon nuori ihminen ja tää mies mua huomattavasti vanhempi onneksi mulla on sentään oma asunto missä välillä saa hengittää.

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 28.12.2012 klo 15:22

Hei, kuulostaa siltä että sinun on kerta kaikkiaan päästävä tuosta miehestä eroon ennen kuin hän tuhoaa sinut. Voisit ehkä mennä turvakotiin joksikin aikaa, pyytää sieltä apua lähestymiskiellon hakemiseen, vaihtaa puhelinnumeroa ja jos mahdollista osoitetta. Tai hankkia ainakin kaksi puhelinta, johon hän voi soittaa ja se johon muut sitten soittavat. Työpaikalla kannattaa kertoa esim. esimiehelle tilanne, jos hänellä on tapana jahdata sinua työpaikalle asti.

Käyttäjä Vanki kirjoittanut 31.12.2012 klo 08:55

Järkytyin kun luin tätä, miehen toiminta kuulostaa iha samalta mitä minä tein myös paitsi ilman fyysistä väkivaltaa omalta kohaltani. Lopulta menetin elämäni rakkaudem tän itsekkään ja narsistisen käyttäytymisen takia..

Ainoa ero tässä on omalla kohdalla se et tunnistin ja hyväksyin nämä piirteet itsessäni. Oon ollu nyt kohta kuukauden erossa rakkaastani ja tää aika on muuttanu mua hirveästi. Opin luottamaan ihmiseen, joka on omassa elämässäni erittäin vaikeaa ja vielä ilman syytä. Se luottamus syntyi kun ymmärsin mitä rakkaus tarkoittaa. Jos rakastaa, se riittää. Ei kukaan halua rakastaan satuttaa. Siitä se miehen käyttäytyminen johtuu, hän ei yksinkertaisesti osaa luottaa ihmiseen.

Jos mies ei suostu keskustelemaan järkevästi asioista ja muutu, pakene. Tuollainen suhde ajaa sinut lopulta suljetulle. Toisaalta jos mies oikeasti pystyy muuttumaan voi olla hyvä uudelleen arvioida tilanne sen jälkeen. Jos ihminen oikeasti muuttuu toisen takia lopullisesti, hän todella rakastaa. Kun rakastaa on valmis tekemään kaiken ja antamaan kaikkensa toiselle. Itse muutuin mutta yhteenpaluu exäni kanssa näyttää päivä päivältä epätodennäköisemmältä 😞. Hän ei suostu näkemään metsää puilta ja yrittää pakottaa itsensä eteenpäin. Ei auta kun vaan tukea häntä tuossa ja pyrkiä kehittämään itseäni, me ollaan loppujen lopuksi vastuussa vain itsestämme

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 01.01.2013 klo 14:21

Olet siis ollut tekemisissä miehen exien kanssa? Saisitko johonkuhun heistä yhteyden ja kysyttyä, miten hän pääsi miehestä eroon? Ilmeisesti mies ei nyt enää vainoa exiään, joten heiltä saisi parhaat vinkit. Ja ehkä apuakin kun kerran ovat olleet samassa tilanteessa.

Turvakotia minäkin ehdottaisin alkuun. Siellä pääset eroon soitteluista ja uhkailusta. Sen jälkeen vasta on aika keskittyä lopulliseen eroamiseen ja miehestä rauhaan pääsemiseen.

Tiedät varmaan senkin että mitä pidemmäksi aikaa jäät, sen pahemmaksi tilanne muuttuu.

Käyttäjä troubles kirjoittanut 06.01.2013 klo 16:50

Mies on todella sairas. Sen lisäksi, että hänellä on muita ongelmia, mies ikääntyneempänä pelkää varmasti tilannetta, että haluat enemmän omaa ikäluokkaasi vastaavaa seuraa.
On todella huolestuttavaa, että hän on saanut sinut eristetyksi ystävistäsi ja rajoittaa elämääsi kaikin tavoin. Omat voimavarsi alkavat selkeästi olla vähissä ja se pönkittää miehen egoa entisestään.
Väkivallalla on myös tapana raaistua , joten oman turvallisuutesi vuoksi sinun olisi päästävä paikkaan, josta hän ei voi tavoittaa sinua. Turvakoti on siinä mielessä hyvä vaihtoehto, että sieltä käsin saat apua asioiden hoitoon, sinun ei tarvitse selvitä yksin. Hän on varmasti toiminut samalla kaavalla aiempien naisystävien kanssa ja kieroutuneessa mielessään ei näe itsessään mitään vikaa vaan sälyttää vastuun suhteiden päättymisestä ex-kumppaneille.
Lähde niin pian kuin mahdollista, kännykkänumero salaiseksi ja turvapaikka paikasta, josta hän ei osaa etsiä, kunnes saat asiasi järjestykseen.