Olen nyt lähes kymmenen vuotta auttanut viikottain 80 v. äitiäni arjen askareissa, lääkärikäynneissä yms. Siinä samassa lapseni ovat kasvaneet aikuisiksi ja minusta on tullut mummi. Alan olla uupunut äitini vaativan luonteen takia.Olen ainoa lapsi ja ainoa apulainen joka kelpaa äidilleni. Vaativuustaso näyttää nousevan iän mukana, vaikka yritän olla välittämättä esim. siitä että äitini on selvästi mustasukkainen lapsenlapsestaan, työssäkäynnistäni, kaikesta. En siis saisi tehdä mitään muuta, kuin olla hänen luonaan.Vaikka kuinka yritän olla ajattelematta näitä kiukutteluja, ne vaikuttavat mielialaani. Olenkin puhunut vakavasti tästä äidilleni, mutta ei auta, hän on hyvin itsekäs.
Joskus olen ajatellut jättää koko ”mummon”, mutta en voi tehdä niin.En voi edes tukeutua ajatukseen, että äitini olisi hoitanut minua lapsena, koska edesmennyt isäni piti meistä molemmista huolen.
Onkohan kellään kokemusta tai mielipiteitä tästä.. Työssäni olen kyllä tavannut pariskuntia, joista toinen on omaishoitaja 7/24, kaikki kunnia heille. Mutta en tälläista äiti/lapsi asetelmaa, emme siis asu yhdessä, luojan kiitos.😑❓
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.