Aikuisen lapsen pelko
Onko ketään muita vanhempia jotka joutuvat pelkäämään aikuisia lapsiaan?
Minulla on aikuinen poika, alkoholisti, vapautui juuri vankilasta.
On nyt muutaman vuoden aikana ruvennut uhkailemaan ja piinaamaan minua.
Aikaisemmin ei koskaan soittanut humalassa, mutta koko ajan menee pahempaan suuntaan.
Jos en vastaa puhelimeen niin laitteleen haukkuma-tekstiviestejä, soittaa ja soittaa, ihan mihin aikaan tahansa,ihan sekona.
Huutaa ja rähjää ja uhkailee, ivailee ja haukkuu.
Äitinä on kamalaa kuunnella.
Nyt sanoin aamulla kun soitteli ja lähetteli vittu-viestejä, että älä soita, olin oikein vihainen ja tiukka, sanoin minulle ei tarvitse enään soittaa, en vastaa.
Jatkuvasti pitisi olla auttamassa, kyyditsemässä jonnekin, sitten on minun syyni kun asiat ei luista jos en anna kyytiä.
Eilen aamulla soitteli ja painosti että pitää viedä lääkäriin, en lähtenyt, syyllisti minua ettei sitten saa hoitoa. Löi luuria korvaan ja soitti taas uudestaan. en suostunut kiristykseen. Illalla sitten taas soitti jotain, ihan kuin niitä aamuisia puheluita ei olisi ollutkaan.
Nyt tänä aamuna olisi pitänyt lähteä hakemaan jotain työkaluja jostain. Sillä ei ole mitään merkitystä onko minulla jotain menoja ja töitä, ainoa mikä merkitsee on se mitä hän tarvitsee.
Jos en vastaa puhelimeen, tulee vieltä joku haistattelu viesti ja sen jälkeen jatkuu soittamiset, jos vastaan ja kysyn miksi haistattelet, hän vastaa vaan että kun et vastaa puhelimeen.
Saattaa soitella ja haukkua ja laittaa viestejä, olla ilkeä, sitten hetken kuluttua matelee maassa ja on kuin ei olisi koskaan pahaa sanaa sanonut, yrittää sillä sitten hallita minua.
Pelolla se kyllä minua hallitseekin, en oiken uskalla sanoa vastaan. Nyt sanoin. Ja pelkään että tulee kotiini rähjäämään. Saa nähdä mitä tästä seuraa kun olin tiukkana.
On todella pelottava tyyppi, on istunut vankilassa väkivaltarikoksista.
Minua ei ole koskaan lyönyt, vielä, mutta kun menee sekaisin niin mistä sen tietää koska tulee lyömään.
Ovetkaan ei pidättele jos se haluaa sisään, on mennyt miniän luokse oven läpi.
Missään ei siis ole turvassa.
Tämä on kauheaa elämää, voi kun joutuisi takaisin vankilaan ,siellä on turvallista olla, poikakin voi paremmin varmaan kun ei ole päihteitä, ei tarvitse itse ottaa vastuuta itsestään, viranomaiset hoitaa sen vastuunkantamisen.