Ahdistunut ja väsynyt äiti

Ahdistunut ja väsynyt äiti

Käyttäjä pippin 128 aloittanut aikaan 17.03.2012 klo 02:07 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pippin 128 kirjoittanut 17.03.2012 klo 02:07

Eli vuosia jo on vaivannut väsymys, jonka vuoksi esim. työnteko mahdotonta.. Isä aikanaan kuollut oman käden kautta ja nyt sellainen tunne että itsekkin samaan suuntaan menossa. Psykiatriseen päivystykseen olen tänään meinannut mennä pahan ahdistuksen vuoksi mutta en saa mielestä sitä että nyt jos menen ja vaikka osastolle joutuu menetän lapsen ainakin osittain.

Lapsi vasta 1v ja jo ennen syntymää alkanut stressi siitä että mielenterveysongelmien vuoksi hänet menetän. Yksi syy miksi lapsen isän kanssa edelleen olen on tämä ja oma väsymys (tiedän ettei ole oikein miestä kohtaan).

Mies ollut työttömänä ja nyt vasta oli n. 3 viikkoa töissä ja saattoi joutua olemaan kellon ympäri töissä. Itse olin niin loppu lapsen hoitamisesta, että oli taas hengen lähtö lähellä -> ei sillä että lapsi olisi vaikea tai muuta, mutta vaan niin väsyin.

Lastani rakastan yli kaiken ja tällä hetkellä hän onkin ainoa syy jaksaa, mutta siltikään voimat ei riitä.

mielenterveystoimistossa hoitosuhde, mutta siellä ei koskaan se ole ”pysyvä” eli milloin työntekijä vaihtuu tms..

Terveydentila muutenkin huono perussairauksista johtuen, joka sekin ahdistaa..

Onkohan ketään muuta, jolla väsymys näin lamauttava ja johon ei kukaan lääkäri mitään osaa sanoa..

tai mahdollisesti joku jolla näin olisi ollut ja on siitä päässyt jollain keinoin eroon?

Käyttäjä Karhunvatukka kirjoittanut 17.03.2012 klo 15:23

Hei!
Huomioni kiinnittyi tuohon voimakkaaseen väsymykseen. Onko sinulta mitattu kilpirauhasarvot? Googleta kilpirauhasen vajaatoiminta (ja oireet). Se kannattaa poissulkea.
Hienoa, että koet lapsen olevan elämäsi valo - sitä ne lapset ovatkin!

Käyttäjä mausteinen kirjoittanut 18.03.2012 klo 18:21

Hei ahdistunut ja väsynyt äiti!
Toivoisin, että olet saanut apua väsymykseen. Tiedän mistä puhun. Olen ollut laitoksessa väsymyksestä. Jo viikko irti perheestä auttaa eritavalla jaksamaan.
Ajattele; Mitä paremmin jaksan sitä parempi lapsuus lapsellani on! Koska jaksavana jaksat paremmin hoitaa ja kantaa vastuun perheestä. 😍
Toivon sinulle paljon voimia! Elä jää yksin. Harmi, kun teraputit on vaihtunut usein. Se on hankala luoda uutta suhdetta terapeuttiin, jos oma olo ja voimat vähäisiä.
Paljon jaksamista ja ensitilassa hae lääkäristä lepolomaa! -Se ei ole hävettävää. 🌻🙂🌻