Ahdistuneena avioliitossa

Ahdistuneena avioliitossa

Käyttäjä Fidelene aloittanut aikaan 10.12.2014 klo 17:15 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Fidelene kirjoittanut 10.12.2014 klo 17:15

Hei. Olen 34v avioliitossa elävä nainen ja tukehdun! 😯🗯️ Kärsin mielenterveyteni uhalla liitosta jossa lievästi narsistinen mies valehtelee, kyttää nykyään kaikkia menojani, ei pidä kiinni sovituista asioista jne jne. ☹️ Minusta on tuntunut jo jonkun aikaa, etten kohta voi enää hengittää, hän syö henkistä minuuttani voimalla. On tapahtunut myös lievää? pahoinpitelyä, retuuttamista, lattialle paiskaamista. Hän usein sanoo minulle, että minä tarvitsen apua. 😐 No niin tarvitsen, päästäkseni hänestä eroon! 🙄 Kuinka uskallan ilmoittaa hakevani pian avioeroa? Hän kun sekoaa siitä varmasti. 🤕 Puhuminen ei auta, koska hän ei suostu uskomaan asiaani eikä hyväksymään eroa todeksi. Kuinka edetä asiassa? 😟

Käyttäjä marttinyymi kirjoittanut 11.12.2014 klo 21:43

Perheneuvola ensin. On hyvä selvittää auttaisiko ulkopuolinen apu.

Jos ei ole motivoitunut, niin täytä eropaperit ja laita postiin. Sitten sovit tapaamisen julkiselle vilkkaalle paikalle esim. kahvilaan. Yön nukut ystävilläsi, samalla kun tilailet muuttofirmaa hakemaan tavarat etukäteen vuokraamaan asuntoosi (salaa osoitetiedot maistraatista).

Jos tilanne on uhkaava, mene turvakotiin .

Narsisitien tuki-sivusto on olemassa. Vaikka uskon ettei kotidiagnooseja kannata tehdä.