Adhd:n puolisot, tukea ja neuvojanne tarvitsen!

Adhd:n puolisot, tukea ja neuvojanne tarvitsen!

Käyttäjä HannaStiina78 aloittanut aikaan 23.06.2015 klo 10:05 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä HannaStiina78 kirjoittanut 23.06.2015 klo 10:05

Olen ollut mieheni kanssa 5v yhdessä ja noihin vuosiin sopii PALJON vauhtia ja vaarallisia tilanteita! Hän sai nyt 38v adhd diagnoosin heti ekalla käynnillä ja odottaa nyt lisätutkimuksia jne…

Hän on aina ollut lyhytpinnainen, arvaamaton, saamaton, voisi nukkua vaikka vuorokauden putkeen ja alkoholikin on sisältynyt elämäämme aika hyvin…Minulla on lapsia eikä mieheni ikinä juo kotona vaan kavereilla. Ja yöksi jää sit muualle ja se rassaa minua. Pettämisiä ei ole ollut kummankaan puolelta ja hyviä hetkiä on luitenkin enempi kuin noita huonoja 🙂

Nyt kun hän sai tuon diagnoosin, olen alkanut ymmärtää häntä vähän paremmin…En enää ajattele että hän olis vaan laiska tms! Hänellä todettiin myös uniapnea viimevkolla.

Mutta kokemuksia ja neuvoja haluaisin samassa tilanteessa olevilta, miten voisi helpottaa meidän arkea!

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 24.06.2015 klo 16:35

Hei. Meillä on ADHD (ADD) tytär joka sai diagnoosin aikuis iässä aivan kuten miehesi. En asu Suomessa, mutta varmaankin asiat menevät suunnilleen samalla lailla.
Nyt kun miehesi on saanut diagnoosin niin seuraavaksi on lääkeiden kokeilu. Jos niistä on apua niin saat rauhallisemman miehen. Joidenkin mielestä ero on niin suuri että puolison on tutustuttava melkein uuteen ihmiseen.Olen kuullut.
Suosittelen liittymistä ADHD liittoon ja sitä kautta saa kursseja ja muuta neuvontaa ja apua.
Kirjotan myöhemmin lisää paremmalla ajalla.

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 25.06.2015 klo 19:46

Hei.
Monesti on tarpeeksi että saa diagnoosin jolloin samalla selviää syy moneen asiaan. Täällä sanotaan että kun on tavannut yhden ADHD laisen niin on tavannut vain yhden.
Lukisitko tämän "Parisuhde, koti ja perhe" sivulta ketjun, sen löytää sivulta 10. Siellä on aika monen kokemuksia, myös minun.