Abortti

Abortti

Käyttäjä raskaana aloittanut aikaan 10.08.2015 klo 22:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä raskaana kirjoittanut 10.08.2015 klo 22:39

Olen siis tälläisessa tilanteessa, että olen raskaana ja päädyimme aborttiin. Lapsi ei nyt sovi, sillä suoraan sanottuna molempien talous on kuralla ja muutenkin emme yksinkertaisesti ole valmiita. Tämä on aika herkkä aihe, ja päätöstä harkittiin pitkään ja huolella.
Minua kuitenkin pelottaa ja ahdistaa todella paljon tällä hetkellä. Huomenna pitäisi mennä lääkäriin, ja en edes tiedä mitä siellä tehdään! Soitin aikaa tänään ja sain niin pöyristyttävää kohtelua….. Olin todella jännittynyt kun soitin ja sain kakaistua että tahtoisin raskauden keskeytyksen. Hoitaja vaan tiuskasi että jaahas. Katsoi minulle ajan ja kun sen saimme sovittua niin löi minulle luurin korvaan.
Nyt minua pelottaa todella paljon mennä sinne, että saanko siellä tuollaista kohtelua? Minulla on kuitenkin oikeus päättää ja tämä päätös on yhteinen minun ja kumppanini kanssa. Onko kellään kokemuksia?

Toivoisin asiallisia vastauksia… Sillä syyllistämistä en kestä juuri nyt

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.08.2015 klo 20:36

Olipas surullista ja sinulla varmaan hyvinkin särkynyt olo. Tuollainen kohtelu ei ole asiallista, mutta tuollaisia ihmisiä on ikävä kyllä maailma pullollaan. Luulisi naisen ymmärtävän, kuinka kipeä asia sinun on täytynyt valita. En ole itse kokenut aborttia, en osaa asiaa kommentoida muutenkuin myötäelämällä sympatiaa. Toivon, että saat tukea täältä minua paremmilta kirjoittajilta. Voimia, teille molemmille.🌻🙂🌻

Käyttäjä Kurrnau kirjoittanut 12.08.2015 klo 12:02

Olen itse syystä... ja toisesta... joutunut tekemään abortin. Siitä on nyt kymmenkunta vuotta ja asia on yhä, edelleen ja luultavasti aina hyvin herkkä ja arka itselleni.

Itse koin sairaalassa erittäin hyväksi keskustelun sairaalapastorin kanssa. En enää muista, pyysinkö häntä vai tarjottiinko mahdollisuutta minulle mutta RIIPPUMATTA siitä, oletko uskonnollinen vai et, suosittelen samaa sinulle. Hän osaa kohdata abortin kokeneen ihmisen, jutella ja kuunnella. Jos et ole uskonnollinen, se kannattaa kertoa hänelle suoraan, jolloin hän keskustelee kanssasi ehkä hieman toisin sanoin.

Sinulla on oikeus omaan päätökseesi ja sinulla on myös oikeus sen mukanaan tuomiin tunteisiin. Mikäli joku hoitohenkilökunnasta suhtautuu sinuun epäasiallisesti, muista, että voit valittaa kohtelusta. Hoitohenkilökunnan tulee osata olla ammattimaisia ja laittaa mahdolliset omat ajatuksensa sivuun kaikissa tilanteissa.

Toivotan sinulle voimia! ☺️❤️

Käyttäjä kukka2015 kirjoittanut 12.08.2015 klo 16:38

raskaana kirjoitti 10.8.2015 22:39

Olen siis tälläisessa tilanteessa, että olen raskaana ja päädyimme aborttiin. Lapsi ei nyt sovi, sillä suoraan sanottuna molempien talous on kuralla ja muutenkin emme yksinkertaisesti ole valmiita. Tämä on aika herkkä aihe, ja päätöstä harkittiin pitkään ja huolella.
Minua kuitenkin pelottaa ja ahdistaa todella paljon tällä hetkellä. Huomenna pitäisi mennä lääkäriin, ja en edes tiedä mitä siellä tehdään! Soitin aikaa tänään ja sain niin pöyristyttävää kohtelua..... Olin todella jännittynyt kun soitin ja sain kakaistua että tahtoisin raskauden keskeytyksen. Hoitaja vaan tiuskasi että jaahas. Katsoi minulle ajan ja kun sen saimme sovittua niin löi minulle luurin korvaan.
Nyt minua pelottaa todella paljon mennä sinne, että saanko siellä tuollaista kohtelua? Minulla on kuitenkin oikeus päättää ja tämä päätös on yhteinen minun ja kumppanini kanssa. Onko kellään kokemuksia?

Toivoisin asiallisia vastauksia... Sillä syyllistämistä en kestä juuri nyt

Hei. Olen itse vastaavassa tilanteessa.huomenna pitäisi soittaa neuvolaan ja kertoa asiasta.
☹️

Käyttäjä raskaana kirjoittanut 13.08.2015 klo 15:38

Odottelen nyt lähetettä, kävin omalla lääkärilläni täyttelemässä lappuja ja juttelemassa. Hänestäkin huomasi että ei oikein pidä ajatuksesta, että näin olemme päättäneet. Se oli hieman ikävää kun hän puhui kokoajan että "lapsi" ja "hän". Tavallaan inhimillisti sen mitä vatsassani tällä hetkellä on. Tylytti, että tiedänhän että tämä ei ole mikään ehkäisy keino. Hän myös oletti että isää ei kiinnosta kun hän ei päässyt siihen lääkäri käyntiin mukaan. Asumme eri paikkakunnilla, niin itse päätin että hänen on turha ajaa pitkä matka 20min. lääkäri ajan takia, jossa vain täytellään lappuja. Olin kyllä aivan sekaisin sen käynnin jälkeen ja podin huonoa omaatuntoa!
Ystäväni kanssa kun juttelin, hän sanoi että itse operaatiossa hänelle oltiin ainakin oltu todella asiallisia ja ystävällisiä. Toivottavasti minullekin!

Oli kyllä ikävä kuunnella sitä tylytystä.. Onnekseni minulla on mahtava kumppani ja ystäviä, niin helpompi selvitä. Mutta pistää vihaksi jos joku joka joutuu tämän kokemaan yksin, saa tuollaista kohtelua lääkäreiltä!
Olen itse aika ujo sanomaan vastaan jos koen saavani huonoa kohtelua, onneksi poikaystäväni tulee mukaan sillä hän on tässä asiassa todella erilainen kuin minä.

Sinulle joka on samassa tilanteessa, toivon hyvää kohtelua lääkäreiltä! Tämä vaatii kyllä aika paljon mielenlujuutta!! On hyvä huomata, että ei ole ainut ihminen maanpäällä joka tekee tämän päätöksen. ☺️❤️