30 vuotta ja yht’äkkiä PAM

30 vuotta ja yht'äkkiä PAM

Käyttäjä huk4ss4 aloittanut aikaan 16.04.2015 klo 14:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä huk4ss4 kirjoittanut 16.04.2015 klo 14:06

Ensi kertaa täällä…ja näitä on varmaankin vatvottu yhdessä jos toisessa foorumissa, mutta jokainen on omalla tavallaan erilainen.
Oma tilanne:
Tästä on nyt kohta vuosi kun avovaimoni kesken kaiken täräytti sellaisen tiedoksiannon:
”Haluan erota sinusta ja muuttaa yksin asumaa, ilman mitään tunnontuskia …”!” PAM iski alapalleaan aika vakuuttavasti! mitä v&%¤#a. oletko tosissasi, miksi , mitä, en ymmärrä”
”minä olen miettinyt jo pari vuotta ja tulin tähän tulokseen” ja sit perään nuo niin tutut klisheet ”en tykkää enää sinusta niin kuin pitäisi, ollaan kasvettu erilleen, haluan jotain muuta, sinussa ei ole vikaa vaan ITSENI TAKIA! etc etc…” noin vaan, 30 vuotta yhteistä taivalta takana!!! Lapsi on ollut onnex jo muutaman vuoden omillaan, joten hänestä ei oikeasti huolta! No kysymyksiinhän ei saa vastauksia, kun on itse jo eronnut minusta jo muutama vuosi sitten! ilmassa pe&%¤#sti tyhjyyttä, avoimia kysymyksiä…ja rekkalastillinen katkeruutta, vihaa!

Takana kuitenkin aika vaikeitakin aikoja, avon masentuneisuudet mm..puolenkymmentä kertaa uusituneina..ja aina olen rinnalla ollut…joutunut tarkkailemaan käytöksessä, nukkumisessa etc etc..pieniäkin vivahde-eroja suuntaan tai toiseen…eli hänen ehdoillaan loppujen lopuksi koko suhteemme ajan! Koska itse ainakin koin hänen hyvinvointinsa ykkösasiakseni…olinko sit lapanen, liian kiltti…koska viime kesänä sain hänestä sen verran nyhdettyä, että olin ns. perästä vedettävä…hän teki muka kaiken, suunnitteli ja toteutti yhteiset lomamatkat…etc etc..no tietenkin olin…kun luulin että hän nimen omaan niin halusikin!?!?! ja ei SITTEN MINKÄÄNLAISTA KESKUSTELUA silloin kun hänestä alkoi pahalta tuntua…ei vaan halunnut minun kanssa korjata mitään!?!?!No talo meni sit tosi nopeasti kaupaksi, ja sehän ei yllättänyt enää yhtään kun avolla oli oma asunto valmiiksi katsottu..varmaan vuosi sitten jo! ..okei muutot teimme yhdessä (vaikka hampaita vihloi jatkuva pureskelu) oli ns. hyviä hetkiä kun itsekin muka hyväksyin koko asian mukisematta!! no eihän tämä mene niin kuin Strömsossä..vitutti ihan kaikki sairaasti…unettomuutta vaikka nukun muutenkin niin huonosti…syyllisuuden tunne, epäuskoisuus koko helvetin tunneskaala.

Talvi meni muutamalla ilopillerillä säestettynä ja niin…baareissa juoksemalla terapeutin jargonia kuuntelemalla..mutta nyt kevään aikana tää koko paska levähti käsiin…avolla jo uusi suhde (5 kk erostamme!!) se vasta vituttaakin…tulikiven katkuisten ja vittuiluviestien ja miksi vitussa kaikki tämä ja terapeuttini mukaan, minulla on oikeus tietää syyt koko asiaan… jälkeen sain sit luvan tulla keskustelemaan..no tän vierailun aikana tulikin sit paskaa sylintäydeltä!

Sinun kanssa ei ollut enää tunnetta?? Et ole sellainen mies jonka halusin.( täh…menikö muka 30 vuotta tuon tajuamiseen?!?!) Oikeastaan hän oli miettinyt asiaa kun lapsemme muutti pois kotoa (ei vaan minulle edes vihjannut asianlaitaa) hän oli muka hellyydenkipeä? oikeastaan ei todellakaan ole..minä kyllä halailin ja pidin hyvänä ja kaikkea..häneltä sitä ei tullut! no tämänkin olen ohittanut tuolla jo edellä mainitulla sairaudella..koska mielialat vaihtelevat! Häneltä kyllä tuli kuittia jos mistäkin..mitä en tehnyt, mitä tein etc etc..

Kysyin häneltä miten olet voinut olla niin epärehellinen koko suhteemme ajan, itselle, lapselle ja ennen kaikkea minulle? en tiedä oli vastaus!!? Olinko ansainnut kaiken tämän?! kaiken sen jälkeen mitä itse suhteemme eteen olen joutunut tekemään/kärsimään, jatkuvia kompromisseja minun puolelta! omien harrastusteni laiminlyömistä! en kuulemma ansainnut, mutta hän ei vaan tuntenut mitään minua kohtaan!! voi perkele sanon minä.
JULMUUTTA sitähän tuo…nyt juuri on niin helvetin vaikeaa, kun taidan edelleen rakastaa häntä (niin, olen tyhmä) ehkä tunnesiteeni häneen lujittui noiden sairaalajaksojen aikana, kun näen vaan hänessä ne kaikki hyvät puolet joihin aikoinaan rakastuinkin!…kaipaan myös…ikävöin..kyllä…ja vituttaa kun uusi mies on ottanut ns. paikkani!!!!

Yksin olen asunut nyt noin puoli vuotta, en ole koskaan asunut edes yksin…on niin ankeaa mennä tyhjään kämppään kun kukaan ei ole odottamassa….olla siellä, odottamassa jotakuta, mennä nukkumaan yksin, herätä yksin etc etc… ja tämä jatkuva märehtiminen alkaa jo syödä oikeasti!!!

olen lukenut noita juttuja vaikka mistä, silti kaikki erot ovat uniikkeja ja kaikki työstää asiat omalla tavallaan…itse en vaan ole löytänyt tuota tapaa!?

aika parantaa alkaa olla jo fraasi…mutta miksi minuun nyt iski nämä tuntemukset kun erosta on jo noinkin paljon aikaa???????

Käyttäjä huk4ss4 kirjoittanut 27.04.2015 klo 06:18

Moi...jm73...toki meitä on paljon...mutta, niin kuin aiemminkin sanoin...jokainen käsittelee asiat tavallaan...jokainen ero omanlaisensa...etc etc...itseäni on vasta nyt alkanut v&%¤#maan, kuinka itsekkäästi, raukkamaisesti ja niin...julmasti, pystyy exä heittämään 30 vuotta viemäriin...siksi juuri tämä viha, katkeruus ja muu on nyt pinnassa!!!....kyllä näissä s&%¤#nan tunnekuohujen aallokossa on surfattu ihan riittämiin....enkä minäkään nyt niin ole nauttinut tuosta vapaudestani...kun ei nauti asioista niin kuin ennen....

Käyttäjä huk4ss4 kirjoittanut 30.04.2015 klo 10:38

update.....
No niin sit eka vappu ilman exää...edellinen juhannus meni ohi ihan kokonaan...joulu kärvisteltiin jotenkuten...(eli pitäis olla kaikki juhlapyhät koluttu...jotkut väittää että ne kun on läpikäyty alkaa elämä helpottamaan?!?!!?!?) no en ihan allekirjoita...Fischerin kiraj vieläkin aloittamatta!...no, tilanne nyt tällä hetkellä se: että jo aiemmin mainitsemani hmmm "hoito" ei ehkä ihan oikea sana...on käynyt kylässä jo useammin, eilen viimeksi...ja tänään vietämme vappua yhdessä....hemmetin kiva nainen, oikeasti...hellittelyä silittelyä..pitkin päivää Whatsapp-viestejä (siis ihan eri maata kuin exä!).....muttamutta...kun en oikeasti tunne oikeastaan mitään?!?!!?..p&%¤#e...mikä mua vaivaa?!?!?!?!

Käyttäjä Kati50 kirjoittanut 26.06.2018 klo 13:50

Lähes 30 vuotta yhdessä. Huhtikuussa -17 mieheni vain otti ja lähti, kertoi hankkineensa asunnon. Eropaperit tulivat postissa.

Vasta viimeviikolla sain tietää, että hänellä on ja oli toinen. Ja vasta nyt hän perää omien tavaroiden perään, joita ei kiireessä ehtinyt pakata ja ottaa mukaan.
Selvää syytä ei lähtöön ole kertonut. Mainitsi kyllä suutuksissaan väsyneensä minun sairauteen, krooninen kipu 24/7. Pitää lapsiimme yhteyttä vain puhelimitse, ei käy heidän luona tai pyydä heitä käymään luonaan. lähettää kyllä kuvia itsestään lapsille kännykkään mitä on harrastamassa missä milloinkin.

En tiedä miten asiaan suhtautua. Pakata tavarat valmiiksi hänelle ovelle vai viedä roskakatokseen ? Muutanko pois yhteisestä asunnostamme, josta ostin hänet ulos ?helpottaisiko se oloani?
yöt menee valvoessa ja miettiessä mitä tein väärin. Enkö kuitenkaan riittänyt vaikka kaikkeni annoin. ja kaiken hyvässä ja pahassa otin vastaan.
mitä tehdä.. oksettaa katsoa lehtikirjoituksia hänestä, en tunnista niistä häntä.
Muuttuuko mies kun hän raitistuu?

Käyttäjä helemi kirjoittanut 01.07.2018 klo 09:57

Maiseman vaihdos voisi helpottaa oloasi.
Pakkaa miehen tavarat ja ilmoita koska ne voi hakea, vaikka ulkoa, eivät ole enää sinun silmiäsi kiusaamassa.
Mies/ nainen muuttuu todella paljon, kun raitistuu, alkaa ihan uusi uljas elämä.