Moi! Mä en todellakaan ole parisuhde mestari. Olen toisessa avioliitossa joka on ajautumassa lähes samaan kuin ensimmäinen.
En ole koskaan riittävästi - hyväksyntä on ehdollista lyhyesti sanottuna.
Ensimmäisestä parisuhteesta muutin pois 2012 koska emme löytäneet yhteistä kunnioitusta toisiamme kohtaan. Sanon liian harvoin rakastavani, halaan liian harvoin, osallistun perheen yhteiseen tekemiseen liian harvoin (en loppu vuosina halunut ex-vaimoni vanhempien luo mökille tai heidän kotiasuntoonsa koska mulla ei ollut mitään juteltavaa heidän kanssaan) Minulla oli masennusongelmia ja selkä kipu ongelmia - en kestä silloin että saan tunteen että "masennusta ei ole olemassassakaan" ja selkä kipu tokenee buranalla.
Kävimme exän kanssa pariterapiassa jossa lyhennennettynä versiona en toimi niin kuin hän odottaa ja minä tunnen olevani yksin koska minut sivuutetaan. Muutin 7km päähän exästä jotta näkisi mahdollisisman usein lapsiamme kahta tyttöä.
Nyt olen uusissa naimisissa ja taas olen masentunut koska en riitä vaimolleni uusia puuteitani on tiskipöydän epäsiistiksi tekeminen ja liian harvoin imurointi ja vessojen pesu. Lisäksi olen kasvattanut tyttäreni väärin omalta osaltani ja heille tulee ongelmia aikuisuudessa koska heiltä ei ole vaadittu ruuanlaittoon, tiskaukseen, ja siivoamiseen vaadittavia vaatimuksia. Lisäksi en saa tavata tyttöjäni kuin sovittuina viikonloppuina koska "tytöt vedättää"
Minulle parisuhde ei kuulemma ole koskaan ykkönen, lapset saattavat kiilata ykkösiksi välillä. Asumme nyt 16km päässä lapsistani sekin on vikani koska ehdotin asuntoa täältä ja vaimoni mielestä vedätin häntä jotta näkisin lapsiani useammin.
Hänellä itsellään on kaksi parikymppistä poikaa joille hän osti mökin - mökki on hänen nimillään - sillä hän tapaa usein poikiaan ja ihmettelee miksen minä käy siellä useimmin. No, mun tytöt on nuorempia eivätkä halua tulla vaimoni mökille - ehkä parinvuoden kuluttua?
Meillä on kauhea juopa lapsistamme hän haluaa nähdä poikiaan joka on okei, mutta mä en saisi nähdä sponttaanisti tyttöjäni. Okei mun tytöt käi kerran tai kaksi kahdessa viikossa mun luona. Nuorempi on yötä, vanhempi poikkeaa pariksi tunniksi autolla.
Nykyinen vaimoni rakentaa useampia rationaalisia tarinoita ennen kun menemme pariterapiaan sitten hän pyrkii osoittamaan kuinka huonomies, aviomies, joskus isä mä olen.
Ne hänen rakentamansa rationaaliset selitykset eivät kestä elämän muutoksia, ihmisten tunteita, lasten mielenliikkeitä. Rationaaliset selitykset voisivat toimia jossain tyhjiössä jossa ei ole muuttujia. Mä oon ihan paskana - mieliala lääkkeet limitissä.
En jaksa lähteä tästä asunnosta olen niin poikki - toiseksi mun rahat on kiinni tässä asunnossa. Mä olen työkyvyttömyys eläkkeellä tulot on 1000e./kk. Ei tolla rahalla muuteta mihinkään saati muuttokin maksaa.
Ehdotin kesän alussa avioeron vireillepanoa - se ei ole kuulemma reilua kun korona väsytti vaimon siksi hän huusi tai piti mykkäkoulua mulle.
Ens maanantaina on pariterapia - mulla ei ole mitään punaista lankaa muuta kuin pistää tämä asunto myyntiin ja yrittää selvitä mielenterveyteni kanssa.
Onko hyviä Neuvoja? Keskinkertaisetkin käy🤭