kainokainen kirjoitti 2.10.2014 12:39
Minäkin painin yksinäisyyden kanssa, vaikka päällisin puolin luulisi kaiken olevan paremmin kuin hyvin. Muutin reipas vuosi sitten Helsinkiin ja asun avokkini kanssa omassa kolossa. On töitä ja kaikkea mitä tarvitaan perus elintason ylläpitoon. Silti jokin tärkeä puuttuu ja se on kaverit. Olisi edes yksi hyvä ystävä. Tuntuu, että se on täällä isossa pitäjässä elämäntaparaittiilta liian paljon pyydetty. Koulukaverit lukioajoilta on jäänyt pois, uudet tuttavuudet lipsuu aina jonnekin.
Olen miettinyt harrastuksen aloittamista ja kävinkin työväenopiston kurssilla. Osallistujien keski-ikä oli 60+ (itse olen 22) ja lannistuin täysin. En ole ikärasisti, mutta apteekkityöntekijänä heidän keskustelunsa olivat liian samallaisia kuin mitä töissä kuulen. Nykyiset harrastukseni ovat kovin introverttiystävällisiä, suorastaan antisosiaalisia: piirustus, maalaus ja valokuvaus. Niiden kautta kyllä tapaisi ihmisiä jos löytää oikeat piirit, mutta juuri tuntuu, että ainoa väylä olisi opiskelu. Kouluun pääsy tuntuu epäonnistuvan kerta toisensa jälkeen.
Pahinta itselleni tuntuu olevan se, että puran pahan oloni mieheeni: olen kateellinen ja katkera hänen menoistaan ja ystävistä, vaikka oikeasti olen onnellinen, että hänellä on asiat hyvin sillä saralla. Silti tuntuu aina pahalta jäädä aina yksin kotiin. Kaiken ulkopuolelle.
Olisi ihan löytää kohtalotoveri, jonka kanssa nämä tuntemukset voisi jakaa. Ehkä jopa joku höpsähtänyt taiteilijasielu, jos saisi ihan toivomaan alkaa.
Mielelläni juttelen ja olen kuuleva korva ja ymmärtäjä täälläkin teille tarvitseville muuten vain, nykäiskää siis hihasta jos juttu tahi piirustusseuraa kelpaa. 🌻🙂🌻
Hei.
Kauheeta, että vaikka asut Helsingissä, ei sieltä saa seuraa. Epätoivon hetkinä just ajattelen tota, että "sitten joskus kun isommassa kaupungissa asun nii siellä on paljon ihmisiä" jne.
Mutta kiva että sulla on sentään puoliso. Ymmärrän kyllä tuon kateellisuuden. Mäkin olen kade kaikille, joilla on kavereita ja menoja, jotain "insidejuttuja". Miten sun mies suhtautuu sun yksinäisyyteen?
Tuntuu, että nyt jos johonkin tutustuisi, olisi niin epätoivoinen että ei uskaltaisi olla oma itsensä, vaan sellainen "pidä minusta! oo mun kaveri!"-epätoivoinen. On niin kauan ollut yksin, että ei enää osaisi olla jonkun kanssa kaveria.