Voisko joku auttaa..?:(

Voisko joku auttaa..?:(

Käyttäjä Niina99 aloittanut aikaan 07.12.2015 klo 23:48 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 07.12.2015 klo 23:48

Eli siis, mulla meni just välit mun parhaaseen kaveriin ja se oli se joka tuki mua ja aina autto mut en voi uskoo et ”meitä” ei oo enää☹️ se oli mulle niinku yks tärkeimmist☹️ se ties et mul on vaikeet ja en jaksa ain oll mikää positiivinen ja nyt se päätti pistää poikki☹️ oon jo 2 iltaa tässä syyttäny itteeni ja haluisin vaa päättää tän kaiken… ☹️ en vaa tajuu, miks mun pitää viä elää😭 oon monesti miettiny jos tekisin vaik itsarin☹️ mut sit oon Aina alkanu miettii, miten mun porukat suhtautuis ja et mitä mun sisko tekis ittelleen😭 en oo viittiny sanoo mun vanhemmille mitään koska niillä on jo tarpeeks huolia mun siskon takia☹️😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 08.12.2015 klo 11:09

Moi,

Haluatko kertoa mitä tapahtui? Onko teillä mahdollisuutta olla vielä yhdessä vai menikö välit kokonaan poikki? Halaan sua ajatuksissani. Tällaiset jutut sattuu aina lujaa, ja sulla on varmasti paljon muutakin mielen päällä. Mutta omaa henkeä ei kannata silti riistää, sillä toivoa on aina ja sun elämässä voi tulla vielä upeita asioita vastaan.

Se ei ole sun syytäsi, että kaverisi teki näin. Nimenomaan silloin ystävän tulee olla lähellä, kun toisella on vaikeaa. Silloin ystävyys punnitaan ja mitataan. Pystyisitkö yhtään puhumaan vanhemmillesi? Sulla on täysi oikeus saada äänesi kuuluviin, vaikka siskollasikin on vaikeaa. Sun ei tarvitse pitää yllä hyvinvoivaa roolia suojellaksesi vanhempiasi. Heidänkin etunsa on, että sinä saisit parasta mahdollista apua. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 09.12.2015 klo 00:17

villikettu kirjoitti 8.12.2015 11:9

Moi,

Haluatko kertoa mitä tapahtui? Onko teillä mahdollisuutta olla vielä yhdessä vai menikö välit kokonaan poikki? Halaan sua ajatuksissani. Tällaiset jutut sattuu aina lujaa, ja sulla on varmasti paljon muutakin mielen päällä. Mutta omaa henkeä ei kannata silti riistää, sillä toivoa on aina ja sun elämässä voi tulla vielä upeita asioita vastaan.

Se ei ole sun syytäsi, että kaverisi teki näin. Nimenomaan silloin ystävän tulee olla lähellä, kun toisella on vaikeaa. Silloin ystävyys punnitaan ja mitataan. Pystyisitkö yhtään puhumaan vanhemmillesi? Sulla on täysi oikeus saada äänesi kuuluviin, vaikka siskollasikin on vaikeaa. Sun ei tarvitse pitää yllä hyvinvoivaa roolia suojellaksesi vanhempiasi. Heidänkin etunsa on, että sinä saisit parasta mahdollista apua. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Nosiis mun kaveri vaa sano sitä kun en puhu enää mistään ilosesta koska en vaa jaksa olla enää vanha ilonen itteni ja kun kerron et mul on huono olla ni draamailen muka... kaikki tuntuu vaan kaatuvan päälle 😭 ja epäilen ettei meijän kaveruudesta tulis enää mitään☹️ oon oottanu et jotain hyvää tapahtuis jo 3vuotta ja aina vaan mul menee kaverisuhteet poikki
😭 ja entä jos vaan tuntuu etten kykene enää mihinkään?☹️ välillä jopa pelkään itteeni että teen jotain ittelleni silleen etten tajuu ja ei, en oo kertonut mun vanhemmille että mulla meni välit poikki enkä tiiä kerronko☹️ kiitos tästä!😍

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 09.12.2015 klo 19:14

Oot todella ajattelevainen kun huolehdit siitä, mitä saattaisit tehdä itsellesi. Hienoa, että olet miettinyt tätä. Mun mielestä sä voisit kyllä puhua vanhemmillesi, tai ainakaan siitä ei sen takia tarvitse kieltäytyä, että heillä on huolia siskosi takia. Vanhemmille jokainen lapsi on tärkeä.

Jos ahdistaa kovasti ja tekee mieli tehdä itselleen jotain, niin kannattaa tehdä jotain sellaista mikä pitää ajatukset kurissa. Esimerkiksi maata hiljaa sängyllä tai kuunnella musiikkia, tai jotain mikä auttaa. Tiedän tunteen kun haluaisi purkaa ahdistustaan vahingoittamalla, mutta niin ei pidä tehdä. Pystytkö puhumaan tästä terkkarille tai net-tukeen? Olisi varmasti paikallaan että saisit jaksamiseesi tukea.

Ehkä voitte vielä sopia kaverisi kanssa. Joskus tällaistenkin riitojen jälkeen voi korjata asiat. Mutta ymmärrän kyllä hyvin että sua tässä on loukattu ja sitä en vähättele yhtään. Onhan se nyt selvä että kun on kokenut paljon pahoja asioita, niin ei voi aina jaksaa olla iloinen.

Jos tuntuu ettei kykene mihinkään, silloin kannattaa hakea apua. Juuri sellaisiinkin tilanteisiin apu on tarkoitettu. Tsemppiä ja kovasti jaksamista sulle ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 02.01.2016 klo 20:14

Kannattaa yrittää kertoa vanhemmillesi. Sua ei auta vaikeneminen. Älä tee itsemurhaa. Tiedän sen tunteen, kun haluaa kuolla, mutta se ei ole vaihtoehto. Onko sulla muita kavereita?

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 03.03.2016 klo 22:59

No se siinä onkin☹️ mulla on 1 nettikaveri joka asuu yli 1h ajomatkan päässä eli en nää sitä usein😭 nyt kun lopetin lukion, en oo nähnyt mun kahta koulukaveria koska toinen niistä ei tunnu ees hakuavan nähä enää😞 tuntuu ettei se ymmärrä kuinka paljon mua sattuu ku se kieltäytyy aina tulemasta ja sitten meneekin jollekkin toiselle kaverilleen☹️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 04.03.2016 klo 21:50

Miten se toinen koulukaveri? Saisitko sovittua tapaamista hänen kanssaan. Miten sulla muuten on mennyt?

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 06.06.2016 klo 17:55

No en saanu☹️ ja mulla meni nyt molempiin välit poikki☹️ tuntuu vaan että mä en jaksa enää ylläpitää kaverisuhteita ☹️
Kaipa mulla on ihan hyvin mennyt, oon hakenut jo ammattikouluun ja oottelen tuloksia. Stressi vaan painaa kaikesta mutta elossa ollaaan💪