Voin olla ylpeä itsestäni

Voin olla ylpeä itsestäni

Käyttäjä moony aloittanut aikaan 11.11.2009 klo 22:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä moony kirjoittanut 11.11.2009 klo 22:36

Olin rohkea ja menin tänään vihdoin ja viimein viikkojen pähkäilyn jälkeen terkalle puhumaan masennuksestani. Terkkari oli ihmeen ymmärtäväinen ja mukava, mitä hän ei yleensä ole, mutta nyt oli. Hän koittaa varata minulle mahdollisimman pian ajan jostain nuorten asemalta vai mikä olikaan, kuitenkin, olen hyvin iloinen ja toki hyvin ihmeissäni että tosiaan tein sen…
Eka ajatus kun pääsin koulusta kotiin oli että nyt äiti varmasti on minusta ylpeä ja katselee minua kyynel silmä kulmassa pilven reunalla ja kuiskaa hiljaa että kyllä hän tiesi että olen vahvempi kuin itse uskoinkaan. Oikeassa olit äiti. 🙂
Tästä vaan kohti parempaa. Halusin vaan jakaa tän ilouutisen teijän kaikkien kanssa ja sanoa että vaikka avunhakemisen kynnys on joillakin korkea, se todella kannattaa ja helpottaa omaa oloa. Haleja kaikille! <3

Käyttäjä aBu kirjoittanut 16.11.2009 klo 17:33

Saatkin olla itsestäsi ihan oikeasti ylpeä 🙂 avun hakeminne on aina se oikea ratkaisu, jos siihen vaan pystyy! Onneksi menit puhumaan ja saat apua.

Käyttäjä Fanny00 kirjoittanut 20.11.2009 klo 16:46

Voit todellakin olla ylpeä itsestäsi, että sait apua haettua. Usko pois siitä ne asiat alkavat rullaamaan kuin itsestään, kun saa sen ensimmäisen ja äärimmäisen hankalan askeleen otettua. Ainakin minulla asiat lähtivät rullaamaan hyvin ja sain pian apua, jota oikeasti tarvitsia. Nyt tsemppiä sinulle myös jatkossa ja pidä tuo positiivinen asenne, se on hienoa.🙂🌻

Käyttäjä moony kirjoittanut 21.11.2009 klo 22:38

Kiitti Fanny ja aBu! 🙂
Nyt vaan pitäs jotenkin saada kerrottua isälle koska se eka aika on ainakin mun koulupäivän aikana ja poissaolot pitää aina selvittää joten...
Miten teidän vanhemmat on suhtautunu teijän masennukseen?
Mun ja isän välit ei oo muutenkaan parhaimmasta päästä joten tän kertominen todella stressaa. Ajattelin eka kertoo mun äitipuolelle ja se sais sit kertoo isälle.
Silti tän kertominen stressaa ja pelottaa. 😯🗯️

Käyttäjä -jassu- kirjoittanut 11.12.2009 klo 16:21

Moony! hyvä se on todella hyvä asia kun uskaltaa hakea apua! todellakin nyt voit olla itsestäs ylpee! 🙂)

No monen vanhako sää oot ? itse oon 14vuotias ja mun masennus alko siinä ku olin 5.luokalla (nyt oon 8.luokalla) niin vanhemmat tietty oli alussa vähän "peloissaan" ja huolissaan,mutta ne ymmärsi ainakin mun osalla sen hyvin.. mutta itse en niille kertonut vaan niille soitettiin (koululääkäri)

Älä pelkää! ihan varmasti hyvin ottaa vanhempas sen! 🙂

Voimia ja haleja<3!

-hyvää joulun odotustakin! 🙂