Voiko joku auttaa

Voiko joku auttaa

Käyttäjä Mood_octopus aloittanut aikaan 15.02.2021 klo 07:23 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Mood_octopus kirjoittanut 15.02.2021 klo 07:23

Tulin tänne juuri enkä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä mutta kuitenkin minulla on ongelmia kavereiden kanssa. Kaksi kaveriani riitelee paljon ja toinen paraskaveri luulee etten pidä hänestä yhtä paljon kuin toisesta ja en edes ole varma tykkäänkö siitä toisesta ollenkaan (joo aika sekava)

Käyttäjä ask kirjoittanut 17.02.2021 klo 18:38

Minulla on vähän sama ihmissuhteet ihan sekaisin. Parhaan kaverin kanssa on nyt vaikeaa. Äiti yrittää tai on jo tullut ystävyyden väliin, äidit haluavat lapsilleen parasta mutta nyt en tiedä mitä tehdä( sillä on avioero vasta ollut) kun sillä on vaikeaa ei sais sitä minuun purkaa tai mun ystävään, harmittaa jos meidän ystävyys kaatuu, tuon takia, koska olemme olleet ystäviä aika pitkään. . Nyt en oo pitkään aikaan ollut tekemisissä ystävän kanssa, koska se asuu eripaikkakunnalla kuin minä, ja olen aivan loppu tähän. Pelkään että äiti romuttaa muutkin ihmissuhteet.

Käyttäjä Charlotta_Saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 02.03.2021 klo 18:51

Ihmissuhteet ja kaverisuhteet on haastavia mutta niiin tärkeitä ihmisille. Nyt korona-aikaan huomaa että on välillä ikävä myös niitä hankalia suhteita, niistäkin oppii ja saa energiaa. Tietty jos ystävyys ottaa pitkään enemmän energiaa kuin mitä se antaa niin voi olla syytä miettiä kannattaisiko pitää tauko niin että itselleen selkenee onko suhde tarpeellinen.
Äidit jotka ovat huolissaan lapsistaan voi olla tosi ärsyttäviä ja puuttua likaa lastensa elämään, kyllä äidillekin on oikeus vetää rajat, ja sanoa että osaa itse ottaa vastuuta ystävyyssuhteistaan.
Terveisin Charlotta / NettiSaapas Helsinki