Viiltely, yksinäisyys ja masennus

Viiltely, yksinäisyys ja masennus

Käyttäjä essukka aloittanut aikaan 30.01.2013 klo 22:23 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä essukka kirjoittanut 30.01.2013 klo 22:23

Hei olen 18v tyttö, on opiskelupaikka, on ystäviä, on perhe ja on koiriakin kolme kappaletta, mutta en vaan silti jaksa enää ☹️
Viiltelin viimeksi kaksi vuotta sitten mutta viime viikonloppuna ’sorruin’ taas koska jäin kotiin yksin ja kun jään yksin mua ahdistaa järkyttävän paljon, viikonlopusta en mitään muista, en ollut ottanut alkoholia tai mitään huumaavia aineita mutta tuntui kuin kaikki olisi ollut unta tai jotai epätodellista. Vaikka minulla on muutama ystävä joiden kanssa pidetään yhteyttä aika tiiviistikkin, tuntuu silti että olen yksin ja ajattelen että ihan sama että mitä tällä elämällä teen koska olen yksin niin ei kukaan muu välitä kuin äiti..

Haluaisin puhua olostani edes jollekkin ystävälle mutta ajattelen heti että en viiti vaivata niitä, niillä on omatkin murheensa.. En uskalla hakea mistään apua ☹️ Mitä teen?
Kiitos jos edes joku vaivautuu vastaamaan 🙂

Käyttäjä Vanki kirjoittanut 31.01.2013 klo 10:25

Hei essukka!

Suoraan asiaan: Sinun pitäisi yrittää puhua ystävillesi tunteistasi. Todelliset ystävät kyllä kuuntelevat ja yrittävät ainakin ymmärtää ja tukea sinua. Ennemmin tai myöhemmin he huomaavat itse, ettei sulla ole kaikki hyvin ja se huolettaa heitä enemmän kuin se, että kerrot suoraan asiasta.

Kynnys voi olla korkea mutta kun sen kerran ylittää niin huomaat kuinka puhuminen oikeasti auttaa. Tsemppiä 🙂👍!