Viiltely arvet ja koulu

Viiltely arvet ja koulu

Käyttäjä Cupcakeghost aloittanut aikaan 08.04.2013 klo 16:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Cupcakeghost kirjoittanut 08.04.2013 klo 16:42

En muista edes aikaa milloin en olisi voinut kulkea ilman pitkähihasta.
Toisinaan arvet ovat kadonneet nopeasti, mutta nykyään minulla on arpia mitkä eivät katoa :c
Olin tänään liikuntatunnilla ja unohdin ottaa hupparin mukaan. Jouduin olemaan pelkällä T-paidalla ja yritin hieman piilotella arpia ranteessa ja toisaalta ajattelin, että ihan sama jos muut näkee.
Koulun jälkeen sain kuulla, että suurin osa ihmisistä puhui viiltelystäni….
Syy miksi kirjoitin tämän aiheen on se, että minulla on tulossa koulussa uinnit ja en haluaisi mennä uimaan sillä kaikki näkisivät arpeni (jaloissakin on) ja heti heräisi taas kauheasti kysymyksiä ja muuta.
Kenellekkään en ole kertonut viiltelystäni.
Mietin vain, että voisiko olla mahdollista se, että puhuisin liikunnan opettajani kanssa ja sanoisin etten halua uimaan sillä ihmiset näkisivät jäljet..
Voisiko se olla kelpaava syy..
:cc

Käyttäjä Menolly kirjoittanut 10.04.2013 klo 14:45

Kyllä minusta voi opettajan kanssa keskustella, miksei halua mennä uimaan. Sitä kautta voi opettaja auttaa sinut myös kouluterveydenhoitajalle, voisit sitä kautta saada apua viiltelyyn.
Jos pelkäät vanhempiesi saavan tietää, voit keskustella siitäkin opettajan kanssa. En tiedä minkälaiset vaitiolovelvollisuudet opettajilla on.
Oletko hakenut viiltelyyn apua?

Kehottaisin kuitenkin kohtaamaan luokkasi rohkeasti.
Selän takana puhujista on turha välittää, jos ei ole rohkeutta tulla suoraan kysymään niin se on sitten oma vika.
Sinulla on arpia ja tulee aina olemaan. Niitä ei saa pois, ne ovat ikuisia. Sinun täytyy opetella elämään niiden ja niistä seuraavien kommenttien kanssa.

Itselläni se, että ihmiset ovat nähneet arpeni, on vähentänyt viiltelyä.

Käyttäjä kessut kirjoittanut 04.07.2013 klo 20:21

Minä itsekkin olen kokenut saman että minulla on jalat arpia täynnä en vaan voinut olla vastustamatta uimista, koska minä rakastan uimista. Menin vaan uimaan enkä välittänyt mitään siitä että kaikki katsoivat arpia jaloissa tai käsissä. Annoin vaan olla.

Käyttäjä zorinblitz kirjoittanut 07.07.2013 klo 14:02

mullaki on kummassaki kädessä arpia sekä toisessa jalassa ja keskustelin mun liikuntaopettajan kanssa siitä miksen halunnut mennä uimaan ja sain lopulta jättää uinnin välistä 🙂

Käyttäjä pophits kirjoittanut 17.12.2013 klo 19:47

Helppo ku sanoo aina, että on menkat, jos on siis tyttö 🙂 näin mä tein.. tai muuten vaa flunssa tai jtn.. Mun äiti kirjotti aina lupalaput, kun meil piti olla lappu huoltajalt et on vaikka just parantumas yms.. etttei tarvi osallistuu :'D aina meni läpi