Viiltelin eilen!…

Viiltelin eilen!...

Käyttäjä Niina99 aloittanut aikaan 19.12.2015 klo 00:51 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 19.12.2015 klo 00:51

Eli joo, mulle tuli paha olo kun riitelin yhen tärkeen kaverin kans ja sit meil meni välit tosi huonoiks, syytän siitä tietysti itteeni edelleenkin… Noh sitten päätin tarttua veitseen ja kävi miten kävi☹️ oon koko päivän piilotellut arpia mun perheeltä ja oon yrittänyt olla mahdollisimman ilonen. Kerroin jo mun yhdelle kaverille tästä ja tietysti se vaan alkoi tuomitseen mua😭 mulle tuli vielkin p*skempi olo siitä ja nyt en tiiä mitä tekis☹️ oon vaa kuunnellu taas surullista musaa ja itkeny yksin mun huonees😭 haluisin vaa päästä kuraattorille ja pystyisin ehkä kertoon kaiken☹️ mut joudun odottaan syksyyn asti☹️😭

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 19.12.2015 klo 16:05

Soita ihmeessä kriisipuhelimeen, ku on tuommoinen olo. Viiltely on avunhuudon merkki.

Käyttäjä masentunut8 kirjoittanut 23.12.2015 klo 20:13

Olen aika samssa tilanteessa. Itelläki meni välit tosi huonoiks tosi tärkeen kaverin kanssa ku tuli riideltyä pahasti. Mutta älä satuta itseäsi, se että satutat itseäsi ei auta mitenkään, vahingoitat siinä vain itseäsi☹️ kannattaa hankkia apua😯🗯️ mutta kyllä teiän välit voi korjaantua vielä, minulla on ollut monta valtavaa riita mistä en olisi uskonut selviäväni🤔 Älä satuta tärkeintä ihmistä, eli sinua itseäsi. Hyvää joulua sinulle ja voimahalit sulle☺️❤️🙂🌻

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 23.12.2015 klo 23:45

masentunut8 kirjoitti 23.12.2015 20:13

Olen aika samssa tilanteessa. Itelläki meni välit tosi huonoiks tosi tärkeen kaverin kanssa ku tuli riideltyä pahasti. Mutta älä satuta itseäsi, se että satutat itseäsi ei auta mitenkään, vahingoitat siinä vain itseäsi☹️ kannattaa hankkia apua😯🗯️ mutta kyllä teiän välit voi korjaantua vielä, minulla on ollut monta valtavaa riita mistä en olisi uskonut selviäväni🤔 Älä satuta tärkeintä ihmistä, eli sinua itseäsi. Hyvää joulua sinulle ja voimahalit sulle☺️❤️🙂🌻

Noku kaikki asiat ei oo korjattavis._. Ja musta vaa tuntuu etten jaksa välittää vaikka kuinka satuttaisin itteeni☹️ ja en uskalla ottaa puheeks tätä joten en pysty hommaan apua☹️ ja kiitos samoin!😍

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 24.12.2015 klo 22:23

Niina99 kirjoitti 23.12.2015 23:45

masentunut8 kirjoitti 23.12.2015 20:13

Olen aika samssa tilanteessa. Itelläki meni välit tosi huonoiks tosi tärkeen kaverin kanssa ku tuli riideltyä pahasti. Mutta älä satuta itseäsi, se että satutat itseäsi ei auta mitenkään, vahingoitat siinä vain itseäsi☹️ kannattaa hankkia apua😯🗯️ mutta kyllä teiän välit voi korjaantua vielä, minulla on ollut monta valtavaa riita mistä en olisi uskonut selviäväni🤔 Älä satuta tärkeintä ihmistä, eli sinua itseäsi. Hyvää joulua sinulle ja voimahalit sulle☺️❤️🙂🌻

Noku kaikki asiat ei oo korjattavis._. Ja musta vaa tuntuu etten jaksa välittää vaikka kuinka satuttaisin itteeni☹️ ja en uskalla ottaa puheeks tätä joten en pysty hommaan apua☹️ ja kiitos samoin!😍

Mulla on sama. Mulla meni välit yhteen just mun tärkeimpään kaverin kanssa (kun olin rippileirillä) ja meidän välit ei ole vieläkään korjautunut. Mäkin viiltelin tai vahingoitin itseäni silloin kun se tapahtuma oli mennyt ohi koska syytin itseäni siitä ja sit ajattelin itsemurhaa ja olin todella lähellä että olisin juossut keittiöön tai ulos ja hypätä laiturista alas. No lähdin sieltä talosta missä olisi pitänyt olla ja lähdin juoksee yhtä reittiä kauas ja itkin samalla ja sit menin metsään ja pysyin siellä jonkun aikaa ja sit menin takaisin sisälle ja suoraan yläsänkyyn enkä puhunut kenellekkään. Ja sit nousin istumaan yläsängyssä ja katoin keittiön laatikoita ja yritin olla menemättä sinne. Sit joku ryhmäläisistä huomasi että oon siellä ja en vastannut mitään niin sit tietenkin kävi niin että ne pyysi meidän 2 isosta jotka oli tyttöjä niin mun luo ja mun oli pakko lähtee niiden kanssa ulos vaikka en olisi halunnut.

Mäkään en kunnolla enään välitä siitä että jos satutan itseäni mitä oon tehnyt aika useasti nyt tässä lähi kuukautena.

Mäkään en oo pystynyt puhuu paljon tosta itseni satuttamisesta ja siitä kaverin kanssa kun välit meni poikki.
Jos joku ottaa sen puheeksi kun puhuu mulle niin voi olla varma että alan itkemään.😭

Hyvää joulua kuitenkin ja paljon tsemppi haleja ja ajatuksia sinne kaikille vaikka olisi nyt kuinka rankkaa vaan. 🙂🌻

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 24.12.2015 klo 23:17

Moi,

Pystyisitkö puhumaan vaikka net-tukeen tästä? Se voisi olla helpompaa kuin kasvotusten puhuminen. Siitä voisi myös saada rohkeutta ottaa asia myöhemmin puheeksi jonkun auttajan kanssa. Syksyyn sun ei tarvitse odottaa, varmasti on joku auttaja olemassa joka pystyy ottamaan sut viimeistään tammikuussa vastaan.

Ethän satuta itseäsi. Oot oikeasti tärkeä ja korvaamaton, vaikka itsestäsi ei tuntuisi siltä. On varmasti monia, jotka välittää susta. Kaikki asiat eivät välttämättä nyt ole korjattavissa, mutta ajan kanssa välit kaverin kanssa voivat tulla paremmiksi. Mahdollista se ainakin on. 🙂

Hyvää joulua ja kovasti tsemppiä! ☺️❤️

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 26.12.2015 klo 17:31

villikettu kirjoitti 24.12.2015 23:17

Moi,

Pystyisitkö puhumaan vaikka net-tukeen tästä? Se voisi olla helpompaa kuin kasvotusten puhuminen. Siitä voisi myös saada rohkeutta ottaa asia myöhemmin puheeksi jonkun auttajan kanssa. Syksyyn sun ei tarvitse odottaa, varmasti on joku auttaja olemassa joka pystyy ottamaan sut viimeistään tammikuussa vastaan.

Ethän satuta itseäsi. Oot oikeasti tärkeä ja korvaamaton, vaikka itsestäsi ei tuntuisi siltä. On varmasti monia, jotka välittää susta. Kaikki asiat eivät välttämättä nyt ole korjattavissa, mutta ajan kanssa välit kaverin kanssa voivat tulla paremmiksi. Mahdollista se ainakin on. 🙂

Hyvää joulua ja kovasti tsemppiä! ☺️❤️

Moi, en oo ihan varma ees kelle puhuisin tästä tääl☹️ missä mut "otettas vastaan"? Kun ei kukaan mun perheessä tiiä tästä☹️ tunnen itteni niin turhaks☹️ haluisin vaa kadota täältä ilman et kukaa huomais
😭😭

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.12.2015 klo 21:22

Kuolema ei ainakaan ole vaihtoehto. Sanoit jo toisessa ketjussa, että et aio satuttaa itseäsi ensi vuonna. Pidä ihmeessä siitä kiinni!🙂👍 ja puhu pahasta olosta ja viiltelystä!

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 26.12.2015 klo 22:15

Moi,

Koulussa voi olla kuraattorin lisäksi esim. terkkari ja psykologi. Paikallisessa terveyskeskuksessa voi myös olla psykologi tai muu henkilö, jolle voi puhua tuntemuksistaan. Sanoit tuossa alussa että kuraattorille puhumista täytyisi odottaa syksyyn asti, johtuuko tämä jonoista? Ainakin jollekin koulun henkilölle pitäisi päästä nopeamminkin puhumaan. On olemassa myös puhelimia (kuten kriisipuhelin ja lasten- ja nuorten puhelin) joihin voi soittaa pahalla hetkellä.

Et todellakaan ole turha. Sun elämä on ainutlaatuinen ja sä oot tärkeä, vaikka susta ei tuntuisikaan siltä. Sä voit päästä pahasta olosta yli. Itseään ei kannata vahingoittaa, vaikka siitä ei jaksaisi enää välittää. Jos puhuminen tuntuu vaikealta, voi tuntemuksistaan myös kirjoittaa. Myös se, että kopioit ja näytät jonkun tänne kirjoittamistasi viesteistä, voi hyvin toimia avunpyyntönä. 🙂

Halauksia ja rohkeutta! Sä voitat vielä ☺️❤️

Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 19.01.2016 klo 00:10

villikettu kirjoitti 26.12.2015 22:15

Moi,

Koulussa voi olla kuraattorin lisäksi esim. terkkari ja psykologi. Paikallisessa terveyskeskuksessa voi myös olla psykologi tai muu henkilö, jolle voi puhua tuntemuksistaan. Sanoit tuossa alussa että kuraattorille puhumista täytyisi odottaa syksyyn asti, johtuuko tämä jonoista? Ainakin jollekin koulun henkilölle pitäisi päästä nopeamminkin puhumaan. On olemassa myös puhelimia (kuten kriisipuhelin ja lasten- ja nuorten puhelin) joihin voi soittaa pahalla hetkellä.

Et todellakaan ole turha. Sun elämä on ainutlaatuinen ja sä oot tärkeä, vaikka susta ei tuntuisikaan siltä. Sä voit päästä pahasta olosta yli. Itseään ei kannata vahingoittaa, vaikka siitä ei jaksaisi enää välittää. Jos puhuminen tuntuu vaikealta, voi tuntemuksistaan myös kirjoittaa. Myös se, että kopioit ja näytät jonkun tänne kirjoittamistasi viesteistä, voi hyvin toimia avunpyyntönä. 🙂

Halauksia ja rohkeutta! Sä voitat vielä ☺️❤️

Moi, siis kun alotan uusiks koulun vasta syksyllä☹️ nyt en käy kouluu ni en myöskään pääse puhuu kellekkää☹️ ja meen VALMAan varmaan enkä tiiä onks siä mitää kuraattorii/koulupsykologii, tietäskö joku?😭 ☹️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 19.01.2016 klo 10:26

Aivan. Kyllä sä varmasti jollekulle pääset puhumaan. En osaa sanoa Valmasta, mutta toki jos olet sinne menossa, niin voi hyvin olla että siellä on ainakin joku jolle voi puhua. Sen tiedän että aina on joku henkilö, jolle voi päästä puhumaan. Esim. paikallisessa terveyskeskuksessa. Se ei riipu siitä, onko koulussa vai ei. 🙂

Tsemppiä! ☺️❤️