Vihanhallinta ja itsetunto-ongelmat

Vihanhallinta ja itsetunto-ongelmat

Käyttäjä gainsbourg aloittanut aikaan 11.01.2013 klo 19:13 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä gainsbourg kirjoittanut 11.01.2013 klo 19:13

Olen koko ikäni kärsinyt näistä ongelmista. Yleensä olen ihan rauhallinen, mutta saan välillä aivan silmittömiä raivokohtauksia esimerkiksi urheilun, teknisten laitteiden tai kouluhommien kanssa. Kaikki ulkopuolelta sumenee ja olenkin rikkonut mm. useamman mailan, mp3-soittimen ja repinyt monet koulumonisteet. Jälkeenpäin sitä on ajatellut, ettei tuossa taas mitään järkeä ollut ja tilanne on vain masentanut. Joskus raivokohtaukset ovat tulleet julkisilla paikoilla, mutta aika harvat niistä minulle puhuvat ja useammat tuttavistani pitävät minua aika rauhallisena. Väkivaltaa en ole käyttänyt ja lähes aina suutun vain omiin virheisiini.

Samalla tavalla olen aina kärsinyt myös melkoisista itsetuntovaikeuksista. Tapoihini on kuulunut katsoa aina, mitä muut tekevät vaikkapa koulussa tai harrastuksissa enkä ole oikein luottanut omiin kykyihini. Tämä on heijastunut parisuhteisiini ja minulla onkin ollut taipumuksia takertua ihmisiin. Tästä olen onneksi viime aikoina oppinut nykyisen tyttöystäväni kanssa hieman poispäin.