Ongelmani on siis seuraavanlainen: Olen 17-vuotias lukiota käyvä tyttö. Olen todella tunnollinen, lähes kympin oppilas. Olen jo monia vuosia kärsinyt erilaisista mielenterveyshäiriöistä, milloin syömishäiriöstä, masennuksesta, paniikkihäiriöstä, ahdistuksesta… Nyt tilanteeni on sellainen, etten enää oikeasti tiedä mitä tehdä.
Käyn viikoittain juttelemassa terapeutilleni. Nyt olemme keskustelleet psykoterapian aloittamisesta. Olen odottanut psykoterapiaan pääsyä innoissani, toivoen muutosta itseeni ja elämääni. En enää kuitenkaan usko, että pääni kestää siihen asti. Olen suoraan sanottuna alkanut vihaamaan ihmisiä. Minua ahdistaa kouluun meneminen, sillä siellä joudun näkemään ihmisiä. Olen kaikille kateellinen tai katkera, enkä halua tavata ketään, koska tiedän voivani itse sen jälkeen huonommin.
Minulla on monta vuotta ollut paras ystävä. Hän on aina tukenut minua ja ymmärtänyt minua. Nyt en halua enää nähdä myöskään häntä, sillä olen hänellekin kateellinen. En halua olla tekemisissä kenenkään ihmisten kanssa, en halua että kukaan tulee elämääni. En halua myöskään pilata muiden elämää olemalla tällainen. :/
En ole mitenkään akuutisti tekemässä itsemurhaa, mutta täytyy myöntää, että se on lähiaikoina käynyt monta kertaa mielessä. Olen alkanut erakoitumaan, ja vaikka tiedän, mitä tulevaisuudeltani haluan (toiveammatti yms) en vain enää yksinkertaisesti jaksa tätä.
Minusta on myös tullut sisäisesti todella agressivinen, ja tuntuu, että sisälläni on paljon patoutunutta vihaa, Välillä teksi vain mieli heittää esim. kaikki tavarat seinään. Pelkään, etten pian osaa enää hallita itseäni. Jos saankin jonkun kohtauksen vaikka koulussa, ja tapan kaikki ihmiset. Vihaan ihmisiä, eniten itseäni, enkä enää tiedä, mitä tehdä. Olen todella kyllästynyt ja turhautunut kaikkeen, enkä jotenkin vaan nää mitään syytä elää.