Velkakierre

Velkakierre

Käyttäjä cmt aloittanut aikaan 28.04.2010 klo 11:27 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä cmt kirjoittanut 28.04.2010 klo 11:27

Onkohan täällä kukaan sortunut noihin paljon puhuttuihin pikavippeihin? No, täällä olis ainakin yks idiootti.

Tämä minun pikavippikierteeni on alkanut jo parisen vuotta sitten.
Alkoi jostain ihan mitättömästä 20€ lainasta ja kasvoi siitä sitten sellaiseen reiluun 1000€ lainaan. Pikavipit ovat niin nopeaa ja helppoa rahaa, tosin niiden korot ovat ihan naurettavan suuret. Olen ollut tosiaan tässä kierteessä jo ihan mukavan aikaa, nykyään se menee niin, että otan uutta lainaa maksaakseni vanhat lainat + korot pois. Vuokraan, ruokaan ja ”oikeisiin” laskuihin ei jää sitten yhtään rahaa. Elän todellakin yli varojeni.

Muutin yhteen poikaystäväni kanssa ( olemme seurustelleen 3 vuotta ) pari kuukautta sitten. Hän tietää aikaisemmista pikavippilainoistani, kun vielä asuin yksin ja hän luulee, että pääsin niistä eroon ennenkuin muutimme tosiaan yhteen.
No, enpä päässyt, eikä hänellä ole aavistustakaan nykyisestä taloudellisesta tilanteestani, sillä piilotan aina omat laskuni häneltä. En uskalla kertoa hänelle tilanteesta, sillä hän ei voi sietää pikavippejä eikä itse ole koskaan ostanut lainaksi saati sitten lainannut rahaa mistään. Hän on järkevä rahankäyttäjä, joskus melko pihi, mutta parempi sekin kuin holtiton törsääjä.

Joskus ajattelen, että miten helv*tissä olen itseni taas tällaiseen tilanteeseen saanut.
En saa pankistakaan mitään halvempaa lainaa, että voisin maksaa sillä vipit pois, sillä olen työtön eikä minulla ole mitään muuta koulutusta allani kuin lukio ( vielä tällä hetkellä).

Kysymykseni tosiaan kuuluukin, onko kukaan muu onnenpekka saanut itseään yhtä toivottomaan tilanteeseen ja jos on, onko tästä minkäänlaista ulospääsyä? 😯🗯️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 30.04.2010 klo 12:07

Heippa
Yritä saada maksulykkäystä ja pidempää maksuaikaa yleensä velkojat suostuu
mutta en tiedä pikavippivirmoista.
Jos mahdollista niin lainaa kavereilta, vanhemmilta jne
tai pankista esim vanhempasi takaajana.
Kunnilla ja kaupungissa on velka neuvojat ja myös ( en muista millä nimellä ) laina jolla kaikki pikku lainat yhdistetään yhdeksi lainaksi ja sitä sitten hiljakseen maksaa pois.
Jos mahdollista niin älä lainaa pikavippejä sillä ne on todellakin kalliita.
Tämä on mielestäni tärkeätä nyt kun olet poikaystäväsi kanssa muuttanut yhteen niin
mielestäni onnelliseen parisuhteeseen kuuluu että kaikista asioista pitää pystyä puhumaan.
aina elämässä tulee tehtyä virheitä mutta niistä vaan pitää ottaa opiksi.
Menestystä sulle

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 02.05.2010 klo 09:17

Katsohan lisätietoa tuolta ja vaikka soita sinne. http://www.takuu-saatio.fi/

Käyttäjä cmt kirjoittanut 05.05.2010 klo 20:34

Kiitos viesteistä, homma hoidossa pikku hiljaa ! 😉