Väsynyt moneen asiaan, mistä voimia?
Mua on koulukiusattu nyt 10 vuotta. Oon siis yhdeksännellä ja 2kk ois jäljellä. Kuitenki jatkuva pelko ja varuillaan olo saa mut vaan mureneen sisältä. Oon tosi onnellinen, positiivinen ja rohkaiseva ulospäin, sillä se saa parhaimman vastaanoton ihmisistä. Heti kun kerron että hei, voin huonosti, nii kaikilla menee kulmat ruttuun ja huokailu alkaa. ”Taasko?”, ”Etkö sä ikinä parane?”. Kaveritkin heti katoaa ympäriltä, kun alan voimaan huonosti. Ne hakee vaan onnea ja aina pitäis olla hauskaa. Mutta kellä oikeasti aina on hauskaa? Tai jos kerron mielipiteeni tai itseäni askarruttavan asian, niin kuulen haukut. Mielipiteeni ovat aina niitä joita tykitetään, vaikka sitten yhtäkkiä parin vuoden päästä ollaankin samaa mieltä. Jos taas kerron asian mikä mietityttää, olen typerä idiootti kun en osaa käyttää itse omia aivojani.
Olen siis sairastanut vakavaamasennusta nyt 6 vuotta suunnilleen. Sain diagnoosin kun olin 10 vuotias, mutta varmasti oli ollut pidempään jo. Lapsuudesta muistan vaan itketyt yöt ja pelkotilat, koska lapsuudessa meidän perhe-elämä oli sekavaa ja väkivaltaa kaikilla tavoin täynnä. Siihen puuttu viranomaset ja nyt asiat on hyvin ja kaikilla tarvitsevilla lääkitykset, mutta muistot piiskasta ja huudoista elää yhä.
Mua vaan väsyttää. Koulua on päivittäin 8:00-14:00, jonka vuoksi joudun herään klo 5:00-6:00, ja silti on kauhee kiire. Oon hirveen poikki niin henkisesti kun fyysisesti. Isosisko on töissä, ja kadehdin sen tilannetta. Se sai 3kk sairaslomaa töistänsä vaan huonon voinnin takia. Voin yhtä huonosti ku se, muttei mulle mitään sairaslomaa voida antaa. Koulussa on pakko käydä.
Koulussa(erityiskoulu) on enimmäkseen vaan poikia. Ja nää pojat on aggressiivisia. Eräskin tässä kotitaloustunnilla huito puukolla toisia päin. En anna niiden tulla mun lähelle, enkä edes katso niihin. Pelkään henkeni edestä, enkä päästä ketään täällä mun selkäni taakse. Kerran päästin yhden pojan selkäni taa, ja sitten hän se tarras mun hiuksista ja kisko. Täällä siis ei ole omaa tilaa, ei opiskelurauhaa, eikä edes oikeutta omalle keholle. Koska nää riehujat on poikia, kaikki niiden tekemiset kuitataan vaan pojat on poikia lauseella.
Kotona menee hyvin muiden kanssa, mutta nukun päivät pitkät. Oon kiukkunen ja äksyilen muille, suutun pienemmästäki asiasta. Se harmittaa, koska haluaisin olla tukena siskoille ja olla hyvä tytär, siivota ja tehdä kotitöitä. Haluaisin vaihtaa renkaat autoon ja ajaa nurmikon. Kuitenkaan en pysty mihkään, makaan sängyllä ja ehkä just ja just saan siivottua huoneeni.
En tunne itseäni surkeaksi, olen mielestäni kaunis ja hauska, ja mukavaa seuraa. Osaan piristää ja kannustaa. Kuitenkin muut torjuu mut jatkuvasti, haukkuu ja jopa henki on uhattuna päivästä toiseen. Mun motivaatio käydä koulut loppuun on täysi 0. Ennemminkin haluaisin vaan riistää oman henkeni, en siksi että mulla ois huono olo itestä, vaan koska mun ympäristö on pelottava, vaarallinen ja täynnä ilkeitä ja tunteettomia ihmisiä.
Mistä sitä voimaa oikeen saadaan oikeesti? Kuten sanottua, esitän positiivista ja onnellista ulos mut sisältä oon jo sirpaleina. En uskalla tutustua muihin enää, enkä edes näe siinä mitään syytä miksi tutustuisin. Mun seurustelusuhteetkin on päättynyt siihen että joko mua on petetty, tai sitten kuten yhden kerran seurustelukumppani olikin täysin sekopäinen, uhkasi tappaa mut ja oli räjähdysherkkä, sekä raiskasi mut useampaan otteeseen.
Oon menettänyt täysin uskon ihmisiin ja näen ne eläiminä. Mulle on alkanut kehittyyn eri asteisia psykoosin merkkejä. Vaivun epätodellisuuteen ja kävelen vaan tottumuksen mukaisesti kaduilla, en oikeasti elä. Mä en kuule, tunne, maista tai näe tässä tilassa. Enkä muista jälkeenpäin mitään. Vajoan tähän ”transsiin” yhä useammin. Oon syrjitty ja tottunut siihen, joten kukaan ei ees huomaa tätä vähitellen tapahtuvaa mielenterveyden rakoilua. Ja ne jotka voisi huomata, esitän niille jotain muuta kuin olen. En edes lopuksi tiedä, kuka olen. Musta tuntuu että oon eri lajia, kun muut ihmiset. Muut ihmiset hyökkäilee toistensa kimppuun, on verenhimosia ja silmissä kiiluu vaan hulluus. Sellasina oon alkanut näkeen ne. Yritän sivuuttaa asian ja vakuutella että tää on harhaa, mutta kun uudestaan yritän tutustua johkin, nään taas sen hullun katseen, terävät hampaat valmiina iskemään, kynnet jotka riekaloi viattoman sydämen ja sen pahaa sykkivän sydämen. Tunnen hirveesti pelkoa.
En tiedä miten mun edes pitäis pyytää apua tähän tilanteeseen. Mitä voit tehdä asialle, kun ulkomaailma käyttäytyy miten käyttäytyy? Itseä voi aina työstää, mutta muille et voi mitään. Ahdistaa. 😯🗯️