Väkivaltainen sisar

Väkivaltainen sisar

Käyttäjä nekku2 aloittanut aikaan 08.04.2014 klo 17:16 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä nekku2 kirjoittanut 08.04.2014 klo 17:16

Moi kaikki! Kirjoitan tänne ensinmäistä kertaa. No niin asiaan. Minulla on pikkusisko joka käytäytyy minua kohtaan todella agresiivisesti kun hän ei saa jotain mitä haluaa tai kun ei löydä jotain. Hän on kyllä muuten todella hyvä pikkusisko, mutta nyt on muutaman kerran kun vanhenmat eivät ole oleet kotona käynyt niin että hän on heitänyt sakset kohti minua viimeksi tänään. Olen hänelle nätisti asian vaaralisuudesta kertonut, mutta asia ei mene kuuleviin korviin. Olen siis 13 vuotta eikä perheesänme ole muita ongelmia joten en ymärrä mistä se johtuu. Onko muilla tämän kaltaisia ongelmia?😑❓

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 09.04.2014 klo 12:47

Moi!

Sun kannattaisi kertoa vanhemmillesi pikkusiskon käytöksestä. Saksilla heittely tai muu aggressiivinen käytös ei ole hyväksyttävää ja sen pitäisi loppua, ettei mitään pahempaa satu. Mielestäni voit sanoa pikkusiskollesi aika painokkaastikin, että tuollaista ei saa tehdä toisille.

Tsemppiä sulle! 🙂🌻

Käyttäjä nekku2 kirjoittanut 24.04.2014 klo 21:02

Kyllä olen asiasta sanonut ja on se nyt taas toistaiseksi loppunut. Luulen syynä olevan oma artyisyyteni viime aikoina mutta voinhan olla väärässä. Anteeksi jos nyt poikean viralisesta aiheesta mutta siis kaverini on pahoin kiusattu häntä haukutaan ja käytetään väkivaltaa. Hänellä on jopa ilmenyt itsetuhoisia ajatuksia. En tiedä mitä ystävänä voisin tehdä haluaisin asiaan pika puolin ratkaisun, sillä ystäväni alkaa olla todella ahdistunut ja on ollut jo monta viikoa pois koulusta olen todella huolisani. Olisiko kelään hyviä vinkejä.😯🗯️🙂

Käyttäjä Pauliina_R (Työntekijä) (A-klinikkasäätiö) kirjoittanut 28.04.2014 klo 10:48

Moikka nekku2,

hyvä kun otat näitä asioita puheeksi. Niin sun siskosi saksien heittely kuin kaverisi väkivallan ja kiusaamisen uhriksi joutuminen ovat tärkeitä asioita yrittää ratkaista jotenkin. Molempia voimme miettiä. Olen siis auttamistyön ammattilaisena täällä Tukinetissä ja mukana myös tämän illan Rikkinäiset chatissa klo 18-20, jolloin aiheena sattuu olemaan tuo sisarusten välinen väkivalta. Itse asiassa mitäs jos jatkettaisiin keskustelua siellä?

Jos et pääse chattiin tänään, niin kirjoittele uudelleen tähän ketjuun. Kaipaisin tarkennusta tilanteisiin siskon kanssa ja halutessasi voit kyllä kertoa kaverisin vaikeuksista, voimme miettiä mikä auttaisi. Onpa hienoa, että olet ystävänä aktiivinen, ja valmis auttamaan.

Muista myös huolehtia omasta jaksamisestasi. Minkäänlaista väkivaltaa ei tarvitse sietää ja jos lapsi käyttäytyy väkivaltaisesti, on aikuisten puututtava. Vaaratilanteita ei saisi tulla uudestaan ja siskosi on syytä saada apua, jos hän ei vielä tätä osaa.

Kevätterkuin Pauliina_R

🙂🌻