Vainoharhaisuutta

Vainoharhaisuutta

Käyttäjä haittavaikutus69 aloittanut aikaan 27.01.2014 klo 01:55 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä haittavaikutus69 kirjoittanut 27.01.2014 klo 01:55

Mistähän alottaisin… Mulla on todella pahaa vainoharhaisuutta, jatkuvasti pelkään että kuolen. Minulla on paineen tunnetta päässä, poltetta takaraivossa, lihasjäykkyyttä, pahoja ahdistuksia ja todella pahoja pelkotiloja, hampaiden narskutusta, nopeaa mielialanvaihtelua, levottomuutta, unettomuutta, näköhäiriöitä (jatkuvaa lumisadetta, tärinää näkökentässä, välillä kaksoskuvia, ainakin iltaisin, välähdyksiä, ”varjoja” ) .. Tätä on jatkunut kuukauden kohta. Olen lukenut kaikkia mahdollisia mitä minulla voi olla, serotoniinisyndroomasta psykoosiin. Pelkotilat pahenevat koko ajan. Serotoniinisyndroomaa minulla ei luultavasti ole koska kestänyt näin kauan. Voiko olla kyseessä joku psykoosi?

Käyttäjä cimi kirjoittanut 27.01.2014 klo 17:35

Kannattaa varmaan ennemmin kysyä joltain ammattilaiselta kun keskustelufoorumilta. Mutta mitä mä psykooseista tiedän niin jos epäilet että se on psykoosi, se luultavasti ei ole sitä. Psykoosissa ihminen on aivan vuorenvarma siitä mihin se uskoo. Sen mieleen ei mahdu ajatusta siitä, ettei se ehkä ole totta. Tietääkseni, varmahan en voi olla kun en oo asiaa opiskellut.

Käyttäjä kirjoittanut 28.01.2014 klo 07:56

Saahan sitä täältäkin kysyä, kysyy monet muutkin lääkäriasiaa.
Valelääkärinä vastaa ettei tuo minustakaan kuullosta psyykosilta. Mutta kyllä sun kannattaa mennä kertomaan oireesi lääkärille.