Olen 18 vuotias tyttö..Synnyin kahden alkholistin ainoaksi lapseksi syksyllä 88..Välillä tuntuu siltä, ettei olis tarvinnu syntyä koko maailmaan.
Lapsuus meni niin jä näin. Isä oli aina ollut alkoholisti ja hakkasi äitiä. Tämän takia äiti varmaan alkoikin juomaan..Muitan, kun pienenä rauhoittelin isää ja olin äitin ja isän kännisien riitojen välissä…Tuli nähtyä tarpeeksi monta kertaa, kun äiti sai turpaansa. Kuitenkin äiti teki oman osansa tämän eteen..Ala-aste meni näidne merkeissä. Stressasin, että millon kaikki saa tietää,salailin kaikkea ja pidin kaiken sisälläni yksin..
Sitten tuli meno yläasteelle..Hommat alkoivat mennä yhä huonommaksi. Isä joi enemmän ja kun oli 8 luokalla isä jäi sairaseläkkeelle. Siitähän se lysti alkoi!Se oli yhtä ryyppäämistä joka päivä. 8 luokalla mulla alkoi oikeasti ”viiraamaan päässäni” itellänikin. Kotona oli paskaa ja kaikenlisäksi olin koko luokan vihatuin ja vain sen takia kun riitaannuin väärien ihmisten kanssa..No aluksi tuli jännitys,sitten tuli erilaiset neuroosit ja siitä pelko nukkua yksin. Se oli ihan kamalaa aikaa. Sain nukuttua ehkä 4 tuntia yössä niiden helvetin neuroosien takia..Kenellekkään en kertonut, koska hävetti..Sitten en enää jaksanut ja oli pakko mennä nukkumaan äitin ja isä kanssa samaan huoneeseen..Siitäkös se lysti alkoi..Olin hullu pentu joka ei edes uskaltanut nukkua yksin.Onneksi selvisin neurooseista yksin. Ne aina haukku mua vaikkamiksi ja mä kyllä samallamitalla takaisin. Koti oli sotatila samoin koulu. 9 luokalla aloin hengaamaan yhä enemmän ulkona kavereiden kanssa, olin todella havoin kotona..Sillon tuli itellänikin ryyppäys mukaan. Yläaste loppui 8 keskiarvolla josta olen tosi ylpeä ottaen huomioon tilanteeni..
Menin sitten lukioon ja asiat alkoivat mennä yhä huonommaksi. isän terveys alkoi pettää ja se vaan makas sängyssä juoden..Sinä syksynä tapasin poikaystäväni, onneksi. Nimittäin vähän sen jälkeen isä kävi kännissä mun kimppuun. Meille tuli riitaa LEIVÄSTÄ ja se yritti lyödä mua mahaan (onneks oli niin kännissä ettei edes osunut) lopulta sitten kuristi mua. Minusta se oli melkein tappoyritys, koska ei ollut minun kuolema lähellä..selkäpiitä ihan karmii, kun ajattelee koko asiaa..No siitä metelistä joku soitti poliisit (HYVÄ NIIN) ja isä lähti putkaan. Poliisit ilmoittivat sosiaalivirannomaisille ja minun oli aika muuttaa kotoa perhetukikeskukseen. Noniin nyt kaikki lukijat varmaan ajattelevat, että sepä HYVÄ. No empä tiedä…Olin ainut lapsi ja yhtä-äkkiä asuin kymmen muun pennun kanssa vieraiden ympäröimänä..Minulle luvattiin, että pääsen viikonloppuisin kotiin, ja paskat. Onneksi sentään pääsin poikaystäväni luokse jokatoinen vkloppu..No siellä mulle tuli sosiaalistentilanteidenpelko eikä ihme. Siitä onneksi uskalsin kertoa psykologille ja se saatiin hoidetuksi lääkkeillä…
Sitten alkoikin lukion toka ja isä oli tosi huonona. se ei pystynyt kävelemään,ei muistanut mitään jne.. Koti oli kuin paskaläjä kun kävin siellä joskus ja sen takia en pystynyt siellä edes usein käymään. Kesällä 05 muutin poikaystäväni kanssa samaan kämppään (ONNEKSI) ja se kesä meni kivoissa tunnelmissa..Otettiin kaksi kissaa ja sain olla oman rakkaani kanssa. Sitten tuli syksy ja yöllä äiti soitti: isä oli kuollut..Isä oli kuollut omaan sänkyynsä, yksin. Sillon mun maailma kaatui. Vaikka isä olikin mikä oli, mutta minä todella rakastin sitä. Se oli kaikestahuolimatta hyvä isä..Se oli mun ”oma suojelia” tiedin, että jos tuli vaikeuksia niin isä olisi ne hoitanut.. No sen jälkeen masennuin todella..Ja jäin pitkälle sairaslomalle koulusta.Pahinta oli vielä se, että 06 poikaystävä lähti inttiin ja jäin yksin kotiin..Koitinpa siinä yhdessä vaiheessa humalassa itseriakin, joka oli aika surkea yritys, tuskin edes oikeasti yritin..Diagnoosini oli vaikea masennus.
No kesä meni odotellessa rakasta kotiin…ainut ilon asia oli äitini, hän oli parempana ja nautti enemmän elämästä..
Lokauussa 06 poikaystävä tuli intistä kotiin ja ilo oli suunnaton..siinä vaiheessa masennus alkoi helpottaa ja kun täytin 18 olin niin hyvässä kunnossa ja terapianikin loppui..No eipä nuolaista ennenkuin tipahtaa..
Äiti joutui joskus sairaalaan mahakipujen takia..luulin vain että joku influenssa..Toisin kävi. Äitini kuoli minun läsnäollessä 😭 Tulimme sairaalaan katsomaan häntä kolmatta kertaa..tässä vaiheessä äiti oli maksakoomassa. Ensimmäisen kerran kokosin itseni ja juttelin hänelle. Vaahtoa alkoi valua, ihan kun hän yrittäisi sanoa jotain..sitten tuli paniikki, kun hän ei näyttänyt enää hengittävän. sairaanhoitaja tuli ja äiti oli kuollut, melkein minun käsiini..Jos maailmani romahti silloin niin nytten koko universuminin romahti..En ehtinyt hyvästellä edes äitiä..hän meni maksakoomaan niin nopeasti.Viikon tuon jälkeen olin ihan muissa maailmoissa, tuijotin vaan tyhjää..uni ei tullut, unilääkkeillä vaan oli vain toivoa nukkua..Keväällä minulla olisi ollut kirjoitukset, jota molemmat öitin kanssa odotettiin. Ne jäi tekemättä, en pystynyt lukemaan..Äidin kuolema oli maailman kamalin asia..Vaikka meillä ei ruusuista ollut, niin meillä oli silti jollaintapaa hyvä suhde.juteltiin paljon ja kun lähdin pois kotoa, soittelimme äidin kanssa joka päivä..Kerroin hänelle kaiken ja rakastin häntä suunnattomasti. Ilo oli vielä katossa hieman ennen hänen kuolemaa, koska otimme koiran pennun dobermannin ja äiti oli innoissaan siitä ja minä tietenkin myös..Nyt harmittaa, kun äiti ei ole katsomassa, kun koira on kasvanut ja me treenaillaan paljon ja koira on hyvä..Loppujen lopuksi mun pelastus on ollut mun poikaystäväni. Ensimmäinen ja varmasti viimeinenkin sellainen. Syyskuussa ollaan 3 vuotta oltu yhdessä ja odotan että saadaan olla 30 vuotta ainakin vielä..Äidin kuoleman jälkeen pelastukseni oli myös tuo ihana koira: aamulla oli pakko herätä käymään lenkillä jne.. Jöäin nimittäin taas äidin kuoleman jälkeen pitkälle sairaslomalle..
Nytten olen vielä todella masentunut, mutta onneksi käyn terapiassa..Masentuneisuuteni ei vain ole kovin normaali (epäilen kai olevani maanisdepressiivnen) nimittäin välillä olen toodella iloinen ja suunnittelen kaikkea ja välillä todella,todella masentunut…Nämä tosin voivat vaihdella päivittäin. Kaikki tämä on vaikuttanut ihmissuhteisiini: olen pistänyt välit moniin poikki ja ärsyynnyn todella helposti. En ole helppo todellakaan ja puran kai omaa pahaa oloani muihin..Elämässäni on paljon selvitettävää, mutta onneksi minulla on poiakystäväni ja koirani. Jotakin iloista sentään on tapahtumassa: ensi vuoden puolella meille tulee rottweiler niin on edes jotain iloista odotettavaa. kiitän Luojaa että olen löytänyt koira harrastuksen. Harrastan omani kanssa suojelua,tottista ja hakua, joten tekemistä riittää ja näin ollen liikuntaakin mukavasti..Äitini musito ei vain koskaan siirrypois mielestäni ja se tulee varjostamaan elämääni aina. en tiedä pystynkö ikinä päästämään häntä pois, rakastin häntä aivan liikaa ja olen niin vihainen että pohjimmiltaan niin hyvälle ihmiselle kävi näin..Hän kuole 50 VUOTIAANA. Elämä on niin epäreilua ja en koskaan voi hyväksyä äitini kohtaloa..joka päivä rukoilen että näksiin hänet taas joku päivä jotta voin kertoa, kuinka PALJON häntä rakastin,,sitä en kerennyt hänelle kertoa. Lepää rauhassa rakas äiti ja rakas isä RAKASTAN TEITÄ AINA KAIKESTA HUOLIMATTA.
Kiitos kun sain purkautua tänne 🙂