Vaikea hyväksyä itseään

Vaikea hyväksyä itseään

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 14.07.2019 klo 21:06 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä kirjoittanut 14.07.2019 klo 21:06

Pakko vähän purkaa.. Tätä minun oloani. On vähän kumma olo.     Kun kasvaa aikuiseksi ja tietää mitä elämässä pitää osata oon itsestäni ollut vaikeita..  Kun perheen jäsenet pitävät mykkäkoulua toisilleen.  Minulla on siihen syytä.  On oikein paljon.  Perheeni ei ymmärrä tai yksi.  Se ei tajua minua.  Minulla on terveyteen liittyviä asioita.  Jotka vaikuttavat elämääni.  . Lopun aikaan.  Oon niin kyllästynyt siihen.  Pitää vähän purkaa.  Asun yksin en perheeni kanssa ollenkaan.  Onneksi.  Kyllästynyt olen kuitenkin.  Joskus tuntuu ettei minusta vällitetä varmaan.  Kun menneisyydessäni on kuitenkin perheriitoja paljonkin.  Tai ihana sukuni on semmoinen. Vähän erilainen kuin muilla joskus haaveilen että voisin vaihtaa pari sukulaista ja mummoa.  Itseni kanssa kans tappelen paljonkin..  En osaa yhtään arvostaa itseäni ja saan mietteitä siitä monella tapaa. .. Mukaan sänggyllä monesti ja toivon että tämä pian loppuisi ja voisi olla ilman menneisyyttä.  Olisi vain tulevaisuus..  Minä olen semmoisen.. .. .kävisi korjaamassa lapsuuden virheet.  En tiedä onko tää järkevää kirjoittaa tänne mutta ei ole muutakaan vaihtoehtoa.. Saan olla itsensä vihaaja koko loppuelämäni. Mikäs siinä ei se oo niin helppo.o. .. Parisuhdekin meni pilalle tämän minä Epävarman olin vuoksi…  Siinä näin kävi.  en oo mikään parisuhdeihminen…varmaan asioiden takia mitä mietin ja pääni on täynnä kaikenlaista tyhjänpäiväistä selvittämättömiä asioita.  Joittenkin ihmisten kanssa.  .. Ja kun olen niin suoraan sanoa ihminen en ajattele yleensÄ mitä sanon.. .. Yleensä ostin tyhjänpanttina kotona ja mietin kaikkee tätä ja elämää.  Kuitenkin haluaisin selvittää välit parin tyypin kans mutta en tiedä uskallanko. . Siitä vähän epävarma olo on kokoajan… Kertokaa jos oli samankaltaisia asioita.  Niin tiedän että en oo ainoa jolla on tämmöisiä… 

 

Käyttäjä Henna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 17.07.2019 klo 19:41

Hei, voisiko olla niin, että yksi elämän tarkoituksesta on olla suhteessa. Ensisijaisesti suhteessa itseensä ja toiseksi suhteessa toisiin ihmisiin. Emme voi valita kasvualustaamme eli primääriä perhettämme. Meidän tulee tulla riittävästi toimeen siinä yhteydessä ja kun sen aika on, myös irtautua siitä sopivasti. Se on itsenäistymistä ja vastuun ottamista omasta elämästä.

Vuorovaikutus ja kommunikaatio toisten kanssa on taitolaji, jossa voi kehittyä. Se ei tapahdu itsekseen ja siihen haluaisin rohkaista. Kirjoitit, että haluisit korjata lapsuuden virheitä. Se ei ole mahdollista sellaisenaan, mutta aina on mahdollista saada uusissa kiintymyssuhteista korjaavia ja eheyttäviä kokemuksia. Ne tapahtuu uuden kumppanin kanssa tai ystävyyssuhteissa. Emme voi lähtökohtaisesti muuttaa tai odottaa toisten muuttumista. Sen sijaan voimme vaikuttaa omaan ajatteluun ajattelemalla muista hyvää, mikäli mahdollista.

Toivon sinulle rohkeutta ottaa asioita esiin, mitkä painavat mieltäsi. Ehkä saatat yllättyä iloisestikin vastaanotosta. Kerro asioista sinusta itsestäsi käsin. Kerro toiveistasi, peloistasi ja tarpeistasi. Tsemppiä!

Nettisaapas Henna, Helsinki