Vähän tää ei liity aiheeseen, mutta on minulla ahdistusta

Vähän tää ei liity aiheeseen, mutta on minulla ahdistusta

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 01.08.2021 klo 19:30 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ask kirjoittanut 01.08.2021 klo 19:30

Moikka eli haluaisin vinkkejä ja neuvoja, kun olen ehkäpä muuttamassa tukiasuntoon, en ikinä ole asunut semmoisessa, täällä varmaankin on semmoisia nuoria tai joitakin jotka asuvat tukiasunnossa, luulisin. Eli ongelmana on se kun mun ongelmat on pahentuneet tässä korona aikaan aikamoiseksi möykyksi. Voisko olla uuteentukiasuntoon mahdollista saada vähemmän tai enemmän tukea, en oikein ymmärrä tai miten, voisi päästä yhteisymmärrykseen. Ohjaajan kanssa puhuttiin tästäpä juuri, ja se sanoi ettei asioita tulisi hoidettua ilman ohjaajaa. Siellä on kuitenkin enemmän tukea, olen nyt ihan tavallisessa asunnossa ja minulla käy avustaja ja palveluohjaaja täällä näin. Mitä sanoisin muille isäni ei ikinä varmaan hyväksyisi tätä, mutta enpä minä paljoa oo isän kanssa juurikaan tekemisissä. Olen ennen tai olen nyt vielä vastustanut tukiasuntoa, olen kuitenkin ensimmäinen kuudesta jotka saisivat sen.. pitäisi päätös tehdä aika pian mietin kuitenkin miksi en pärjää yksin ilman avustajaa tai ohjaaja palvelua, koko ajan päässä pyörii etten pärjäisi yksin.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 01.08.2021 klo 20:45

Mä vastustin tukiasuntoa aluks, mut sit ku muutin sinne nii tuntu, et nyt alkaa itsenäistyminen ja uus elämä. Ei se niin paha juttu ole.

Käyttäjä ask kirjoittanut 04.08.2021 klo 12:29

Saako kysyy miten uus elämä jos elämä on ihan sekaisin niin miten voi alkaa uusi elämä, tarkoitatko ympäristöä vai elämän tilannetta vai mitä tarvitsin vähän enemmän asioita mitä tarkoitat, haluatko kertoo

Käyttäjä pipipää04 kirjoittanut 05.08.2021 klo 15:59

Moikka! Kannatan sulle tukiasuntoa, koska vaikka sun oma isä ajattelis mitä vain sun täytyy ajatella omaa parasta. Sulla vois olla helpompi olla koska usein tukiasunnoissa on hoitajakutsu tai mahdollisuus mennä hoitajien luokse. Olisi aina joku tukena

Käyttäjä ask kirjoittanut 06.08.2021 klo 18:41

Saako kysyy jos muutan tukiasuntoon, niin tyrkyttää ne liikaa tukea, kerta jos ymmärsin te asutte tukiasunnossa, tai olette asuneet? Voisin sielläkin saada enemmän oman elämän järjestykseen.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 08.08.2021 klo 18:29

Se avun tarve on sovittavista siellä tukiasunnossa.

Käyttäjä ask kirjoittanut 10.08.2021 klo 19:55

Joo voisi vaikka harkita sitä mutta minusta tuntuu et voisin olitko sinäkin sitä mieltä että siellä vahditaan, tytta91 jos kerkeet vastaamaan niin ois ihan kiva

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 10.08.2021 klo 22:48

Mä asuin eka semmosessa paikassa missä ei ollu yövalvontaa, mut nykyään asun semmosessa paikassa missä on. Eli ei kaikki tukiasunnot oo semmosia missä vahdittas koko ajan. On autettua, tukiasumista, ohjattua asumista tarjolla ja tuen määrä riippuu siitä mitä ite toivoo.

Käyttäjä ask kirjoittanut 17.08.2021 klo 19:41

Saako kysyy tytta sulta miksi sinä vastustit oliko sulla samanlaisia ajatuksia kuin mulla oliko sun ongelmat jo pahentuneet. Kun vastustit sitä tuki asuntoa.. se on varmaan ihan totta että uusi elämä alkaa ja vanhasta paskasta pääsee pois.. (ei oo pakko vastata tähän jos et halua)

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 25.08.2021 klo 16:38

Olin 22v ku muutin kotoo. Tuntu aluks et mua holhotaan liikaa. Mut ku pääsin tukiasumiseen nii ei ollukkaan niin paha paikka mitä oletin eka. Vanhemmat vastusti sitä aluks,mut mä olin myönteinen. Koin tukiasumisessa vuoden jälkeen, et halusin muuttaa yksin  en pärjänny ja nyt asun taas tukiasumisessa.