vähän jännittää, uus alku?

vähän jännittää, uus alku?

Käyttäjä ms nobody aloittanut aikaan 21.07.2007 klo 03:01 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ms nobody kirjoittanut 21.07.2007 klo 03:01

Oon vaihtamassa maisemaa, lähdössä uuteen isoon kaupunkiin. Vaihdan neljän vuoden jälkeen työpaikkaa ja pelkään, ettei mua oteta hyvin vastaan. Kavereita ei oo siellä ketään, muutama sukulainen, joten en oikein tiedä miten suhtautua koko asiaan. Pakko on kuitenkin lähteä, joten vaihtoehdot on vähissä. Nykyinen tuppukylä ahdistaa ja särkynyt sydän ei enää kestä näitä maisemia. Mitäs jos käy niin, etten saa uusia tuttuja ja ystäviä ja jään kököttämään kotiin yksin. Voi hitto, kaipaan uutta maisemaa ja pelkään silti. Mikä avuksi??? Kertolaa joku, joka olis vaikka vaihtanut maisemia ja miten sitä pärjää?????????? Pelottaa ja jännittää! Hui kauhia!

Käyttäjä Itsensä menettänyt kirjoittanut 21.07.2007 klo 21:52

No, tuollaiset tilanteet ovat aika ennustamattomia sinänsä... Toisaalta, välillä elämä voi tuon tuloksena mennä ihan uusiksi positiivisessakin mielessä. Voisin antaa vaikka omakohtaisen esimerkin:

Olin päättänyt lukio-opiskeluni, eikä minulla ollut mitään käsitystä siitä, mitä olisin halunnut seuraavaksi tehdä. No, eräänä päivänä postissa tuli erään kansanopiston esitteitä. Vanhempani ehdottivat, että harkitsisin tuota vaihtoehtoa. Itse olin tosi epävarma asian suhteen: en ollut varma, olisiko ala tarpeeksi kiinnostava jotta jaksaisin opiskella sitä. Lisäksi olin juuri epäonnistunut armeijan käymisen suhteen pahasti, ja se jäi sillä kertaa kesken, enkä ollut varma olisinko kestänyt toista epäonnistumista.
Joka tapauksessa päätin mennä tuonne kansanopistolle - ja se ylitti kaikki odotukseni. Sain kokea kauan kaipaamaani itsenäistä asumista (opistolla oli omat asuntolat), opin tuntemaan monia hienoja ihmisiä ja ystävystyin heidän kanssaan, sain myytyä silloista sarjakuvaani paikalliselle sanomalehdelle (en silloin ollut aluksi uskoa sitä, jähmetyin hetkeksi paikoilleni kun päätoimittaja sanoi "selvä, me otetaan tämä" 🙂 ), pääsin tuon kyseisen opiskelun ansiosta myöhemmin yliopistoon, ja koin ensimmäisen vakavan seurustelusuhteeni. Kaikenkaikkiaan kyseessä oli ehkä elämäni hienoin vuosi, ja niitä aikoja olen monesti sittemmin kaivannut...

Joka tapauksessa, en toki väitä että kaikki muuttuu muuton jälkeen silmänräpäyksessä, mutta haluan sanoa että kannattaa pitää mieli ennakkoluulottomana. Voi sitä ihan kivojakin yllätyksiä tulla vastaan 😉
Tsemppiä muuttoon 🙂👍

Käyttäjä shp82 kirjoittanut 21.07.2007 klo 22:09

Hei sulle 🙂🌻

Ajattelin sulle vastata, kun mullaki oli just maiseman vaihdos. Tiiän et sua jännittää, nii muaki.
Mä alotan kans uudessa työpaikassa ja muaki jännittää, kaikki uudet jutut, uusien ihmisten tapaaminenkin.
Mulla on tällä nykyisellä paikkakunnalla yksi ystävä, mut silti sitä miettii et jos jää sinne kotinurkkiin olemaan. Voin sanoa että mulla on samanlaisia aatoksia kuin sulla, ymmärrän sua.
Mulla on pyöriny mielessä, et mitä jos kaikki meneeki pieleen, työ ei olekaan mielekästä, ei tule jostain syystä uusien työkavereiden kanssa toimeen.
Onko sul samanlaisii ajatuksia?
Mut koitetaan aatella positiivisesti, vaik että mitä se työ voi antaa meille tai jos siel on joku mukava ihminen jonka kanssa vois jutella ja tutustua.
Tsemppiä sulle hirveesti🙂👍

Käyttäjä ms nobody kirjoittanut 23.07.2007 klo 15:16

Kiitos positiivisista mietteistä "itsensä menettänyt" annoit aihetta uudenlaiseen jännittämiseen.

Shp82, jotenkin outoa kuulla mun mietteet jonkun toisen kirjoittamana. Mä todella mietin kaikkia noita asioita, mutta sain jostain hullun positiivisuus- ja päättäväisyys puuskan. Mähän menen ja valloitan kaikki, ja jollen kaikkia, niin ainakin edes jonkun.🙂 Enkä suostu palaamaan maitojunalla entiseen. Eiks se niin mene, ettei voi saada mitään, jollei tee asian eteen jotain. Mä aion tehdä just niin: pelko sivuun ja kohti uutta. Jollei joku tykkää musta tai mun tavoista, niin olkoon sitten ikäviä ihmisiä. Siispä tiivistettynä (tai jotain) menen ja valloitan positiivisella mielellä!

Hirmu ihanaa päivän jatkoa, eiköhän me tästäkin selvitä ainakin puol kunnialla 😉

Käyttäjä shp82 kirjoittanut 23.07.2007 klo 16:48

Hei ms nobody

Hienoa että sulle on tullu positiivinen olo 🙂
Niin mulleki, juttelin tänään terapiassa näistä asioista ja se auttoi. Mulla vaihtuu myös hoito tälle uudelle paikkakunnalle eli terapiat ja lääkäri. Joka aiheuttaa mulla kans jännitystä.
Mä olen sairastanu masennusta joten sen takia käyn terapiassa.
Mutta kyl asiat järjestyy ja pidä toi asenne minkä olet löytäny, se vie varmasti sua eteenpäin🙂🌻
Hali!

Käyttäjä Almukka kirjoittanut 04.08.2007 klo 18:38

heips..
miulla on ihan sama edessä olen muutamassa jo maanantaina uuteen kaupunkiin pelkään samoja asoita kun sinä olen muutenkin aika ujo ihminen niin en tiedä miten saan edes uusia ystäviä siellä.pelkään vaan et huomaan olevani vaan kotona neljän seinän vankina kaikille tutuille esitän et kaikki on hyvin etten pelkää tai ole ahistunut siitä et muutan olen sen takii nukkunu jo kuukauden verran tosi huonosti en ymmärrä miksi näin tunnen koska sse minne muutan on aina ollu mieles et siellä haluan asua.

Käyttäjä ms nobody kirjoittanut 17.08.2007 klo 15:18

Heippa Almukka,

Toivottavasti sun muutto sujuu hyvin ja huomaat ettei pelkääminen kannattanut. Mulla se on yhä vielä edessä, mut nyt olen kerännyt niin paljon rohkeutta (mistä, en kyllä osaa sanoa), että lähden innolla ja suurella odotuksella kohti uutta. Pelottaa tietysti, mut eihän tästä mitään tule, jollen ota itseäni niskasta kii ja mene. Aion ottaa kaiken positiivisesti vastaan ja toivottaa uuden ympäristön ihmisineen tervetulleeks. Jos ei uus paikka ota mua hyvin vastaan, niin sit teen kaikkeni sen eteen, että oppivat musta pitämään.

Almukka, kaikki tsemppi sulle ja eiku reippaana uuteen! Hyvä siitä tulee, kun jaksat vähän antaa positiivisen asenteen vaikuttaa! 😎

Mä olen valmis uuteen, toivottavasti uus on valmiina muhun 😋 Aurinkoinen tervehdys kaikille lukijoille !

Käyttäjä shp82 kirjoittanut 19.08.2007 klo 15:22

ms nobody

oli hienoa lukea sun kirjotusta, kun olet vieläkin positiivisella mielellä🙂 tosi mahtavaa!!
Mun työt uudessa paikassa on alkaneet ja nyt olen töissä ollut 2 viikkoo ja olen tavannut uusia ihmisiä. Kaikki on tähä asti mennyt hyvin. Myös muutto tänne uudelle paikkakunnalle on sujunut hyvin. Nyt jännitän terapioiden vaihtumista tänne uudelle paikkakunnalle ja uuden terapeutin kohtaamista. Se on seuraava suuri muutos.
Mutta siitäkin selviää ajan kanssa. Tietysti mua jännittää uudet asiat töissä, mut kuitenkin on ihan positiivinen olo siitäkin, että kaikki kyllä alkaa menee hyvin.
Ei vaan saa antaa pelolle ja jännitykselle valtaa, vaan eteenpäin on mentävä🙂👍 Mutta se antaa voimaa, kun kaikki on tähän asti mennyt hyvin!

Käyttäjä Almukka kirjoittanut 22.08.2007 klo 13:21

jotenkin tuntuu niin yksinäiseltä täällä oulussa. yks ilta kävelin pitkin oulun katuja sillon se iski mie oon oikeesti muuttanu tänne ouluun sillon tuli pieni paniikki et mitäs nyt.
tuntuu et ois helpompaa jos ois ees pari ystävää jonka kanssa vois käydä vaikka kaupungilla.
sisko on ollu aivan ihana kun on antanu miun asuu sen luona ku jostain syystä ei ole viellä varaa muuttaa omaan asuntoon.😟

Käyttäjä ms nobody kirjoittanut 27.08.2007 klo 22:35

Shp82, tosi mukava kuulla sun pärjäävän uudessa paikassa! Jatka vaan samaa rataa. Toivon sun saavan sulle sopivan nuppitohtorin 🙂, mun pitäis kanssa ainakin ilmoittaa omalleni, että nyt lähden. Olen onnekseni siinä jamassa, etten tarvitse käydä hänen luona kun tarvittaessa. Ja jotenkin se sittenkin tuntuis oudolta aloittaa jonkun toisen kanssa keskustelut. Vaan jos sen aika koittaa, niin otanpa avomielin vastaan uuden tohtorin.

Almukka, kyllä ne Oulun kadut varmasti tulee sulle tutuksi uusien kavereiden kera vielä monet kerrat. Annat vaan vähän aikaa ja pidä silmät avoinna 🙂👍

Jep, olen nyt ollut niin positiivisen jännittynyt työhaastatteluista ja lähipäivien aikana tapahtuvasta muutosta ja kaikesta, etten oo ehtinyt missään välissä murjottaa. Hyvältä tuntuu ja eteenpäin mennä porskutan...!

Sylin täydeltä haleja, tsemppaavia onnenpotkuja ihan jokaiselle. Hymyillään, niin saadaan toisetkin hymyilemään.🙂🌻 🙂😉😀