No, tuollaiset tilanteet ovat aika ennustamattomia sinänsä... Toisaalta, välillä elämä voi tuon tuloksena mennä ihan uusiksi positiivisessakin mielessä. Voisin antaa vaikka omakohtaisen esimerkin:
Olin päättänyt lukio-opiskeluni, eikä minulla ollut mitään käsitystä siitä, mitä olisin halunnut seuraavaksi tehdä. No, eräänä päivänä postissa tuli erään kansanopiston esitteitä. Vanhempani ehdottivat, että harkitsisin tuota vaihtoehtoa. Itse olin tosi epävarma asian suhteen: en ollut varma, olisiko ala tarpeeksi kiinnostava jotta jaksaisin opiskella sitä. Lisäksi olin juuri epäonnistunut armeijan käymisen suhteen pahasti, ja se jäi sillä kertaa kesken, enkä ollut varma olisinko kestänyt toista epäonnistumista.
Joka tapauksessa päätin mennä tuonne kansanopistolle - ja se ylitti kaikki odotukseni. Sain kokea kauan kaipaamaani itsenäistä asumista (opistolla oli omat asuntolat), opin tuntemaan monia hienoja ihmisiä ja ystävystyin heidän kanssaan, sain myytyä silloista sarjakuvaani paikalliselle sanomalehdelle (en silloin ollut aluksi uskoa sitä, jähmetyin hetkeksi paikoilleni kun päätoimittaja sanoi "selvä, me otetaan tämä" 🙂 ), pääsin tuon kyseisen opiskelun ansiosta myöhemmin yliopistoon, ja koin ensimmäisen vakavan seurustelusuhteeni. Kaikenkaikkiaan kyseessä oli ehkä elämäni hienoin vuosi, ja niitä aikoja olen monesti sittemmin kaivannut...
Joka tapauksessa, en toki väitä että kaikki muuttuu muuton jälkeen silmänräpäyksessä, mutta haluan sanoa että kannattaa pitää mieli ennakkoluulottomana. Voi sitä ihan kivojakin yllätyksiä tulla vastaan 😉
Tsemppiä muuttoon 🙂👍