uusien ystävien löytäminen

uusien ystävien löytäminen

Käyttäjä alfanaaras aloittanut aikaan 09.08.2015 klo 18:37 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä alfanaaras kirjoittanut 09.08.2015 klo 18:37

miten saisin uudesta koulustani kavereita? Asiaa saattaa hankaloittaa se, että tein viime talvena typeän tempun mistä tietää koko paikkakunta.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 10.08.2015 klo 08:40

Hei

Itselläni on sama ongelma koulussa että ystäviä/kavereita on vaikea saada. Olin koulukiusattu koko peruskoulun.
Et kerro ikääsi mutta jos ne ketä kaveriksi yrität saada on sellaisia kun menet vain puhumaan he kuiskivat niin ei sellaisiin kannata tutustua ellet halua itsestäsi lapsellista. Jos olisin sinä menisin juttelemaan kuraattorille. Jos sekään ei tunnu auttavan niin terveydenhoitajalle. Tai jollekkin muulle aikuiselle. Tietääkö vanhempasi tästä? Tein aikoinani sen virheen että en kertonut tarpeaksi ajoissa että ei kavereita tai olen kiusattu. Saattaa tuntua nololta mennä kuraattorille/terveydenhoitajalle mutta he ovat kuitenkin saaneet koulutuksen myös psyykkiselle puolelle.

Käyttäjä alfanaaras kirjoittanut 10.08.2015 klo 14:59

olen 16-vuotias. itse tein kamalan tempun niin koko paikkakunta tietää siitä. ehkä on olemassa sellaisia ihmisiä jotka eivät välitä asiasta enää

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 10.08.2015 klo 17:04

alfanaaras kirjoitti 10.8.2015 14:59

olen 16-vuotias. itse tein kamalan tempun niin koko paikkakunta tietää siitä. ehkä on olemassa sellaisia ihmisiä jotka eivät välitä asiasta enää

Jokainen tekee joskus virheitä. Onneksi tässä on ollut kesä välissä ehkä he ovat unohtaneet tempauksesi. Jos kuitenkin mieltäsi askarruttaa vielä temppusi voit vaikka laittaa viestiä netTukeen jollekkin kriisityöntekijälle tai keskustella livechatissa kriisityöntekijän kanssa.

Käyttäjä marmori kirjoittanut 13.08.2015 klo 02:07

Erilaiset "tempaukset" tuossa iässä tuntuvat yleensä maailmanlopulta ja tuntuu ettei kukaan muu osaa ajatella susta enää muuta. Sehän ei pidä mitenkään paikkaansa. Jokaisella on omat asiat ja tapahtumat, omat asiat joita hävetä ja pitää noloina ja muut juorut joka suunnasta. Ja vaikka joku esim. mainitsisi sinulle asiasta, sinun ei tarvitse loukkaantua tai pahastua. Voit todeta vain että kyllä, näin tein, ei ollut fiksua. Ole rohkea. Älä oleta että jokainen tietää siitä, olet ihminen ja paljon muutakin kuin vain yksi virhe. Osoita että olet siitä huolimatta hyvä tyyppi.