Uskalla Puhua! Liveryhmät väkivallasta nuorille jatkuvat Tukinetissä

Uskalla Puhua! Liveryhmät väkivallasta nuorille jatkuvat Tukinetissä

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 15.11.2012 klo 09:45 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 15.11.2012 klo 09:45

Ensi- ja turvakotien liitto järjestää marras-joulukuussa liveryhmiä nuorille yhteistyössä Tukinetin kanssa. Ryhmien teemana on ”Uskalla puhua väkivallasta”. Ryhmässä nuoret voivat jutella väkivallasta muiden nuorten kanssa turvakotityön ammattilaisten ohjaamana. Keskusteluaiheina ovat väkivallan eri teemat. Turvakotityön ammattilaiset ovat työntekijöitä Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistyksistä.

Ryhmät pidetään maanantaisin klo 17-19 (HUOM! Kellonaika!). Seuraavat ryhmät ovat:

– Ma 19.11. klo 17-19, teema: Väkivallan kohtaaminen
– Ma 26.11 klo 17-19, teema: Väkivallan vaikutukset
– Ma 3.12 klo 17-19, teema: Väkivallasta selviytyminen

Väkivalta on aina vakava asia, se koskettaa myös niitä, jotka eivät ole itse väkivallan kohteena. Kotona tapahtuvan väkivallan lisäksi nuoret voivat kohdata väkivaltaa seurustelusuhteessa, kadulla, koulussa, kaverisuhteessa ja mediassa. Väkivallan vähentämisessä auttaa sen tunnistaminen. Usein väkivaltaa hävetään ja peitellään, mutta se ei auta lopettamaan väkivaltaa. Murra salaisuus ja uskalla puhua väkivallasta.

Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen lastensuojelujärjestö, joka auttaa vaikeissa ja turvattomissa oloissa eläviä lapsia ja perheitä sekä ehkäisee perheväkivaltaa. Lue lisää http://www.ensijaturvakotienliitto.fi. Ensi- ja turvakotien liitolla on myös sivut Facebookissa.

Ensi- ja turvakotien liitto ylläpitää verkkoauttamispalvelu Nettiturvakotia http://www.turvakoti.net. Se tarjoaa ammattilaisten tuottamaa tietoa perheväkivallasta, selviytymiskeinoja sekä ammattilaisen apua väkivallan kaikille osapuolille: naisille, miehille, lapsille ja nuorille – kokijoille ja tekijöille ja huolestuneille läheisille. Sivustolla on mahdollisuus varata kahdenvälinen on line-chataika väkivaltatyön ammattilaiselle rekisteröitymällä ensin palveluun.

Murra salaisuus ja uskalla puhua väkivallasta!

Käyttäjä merkin vieressä kirjoittanut 18.11.2012 klo 17:16

Meneekö asiat lopussa hyvin sen jälkeen, kun on uskaltanut puhua? Pelottaa, että menikin huonommaksi ainakin hetkeksi.

Käyttäjä merkin vieressä kirjoittanut 19.11.2012 klo 19:01

Nyt kannatti puhua. Vois tulla enemmän porukkaa mukaan.

Käyttäjä johanna5 kirjoittanut 20.11.2012 klo 22:52

merkin vieressä kirjoitti 19.11.2012 19:1

Nyt kannatti puhua. Vois tulla enemmän porukkaa mukaan.

heeii. kijauduin juuri tänne..

Käyttäjä johanna5 kirjoittanut 20.11.2012 klo 22:57

minulla on huonoja kokemuksia perheväkivallasta;( olen nyt 12.v. kun olin n.9.v niin vanhempani melkein joka ila joi ja riiteli.. välillä yritin mennä välii mutta he vain huusivat.. sitä kesti n.vuoden.. en uskaltanut puhua siitä kenellekkää! mutta sitten tuli se ilta.. he olivat riidelleet koko illan ja olivat ihan kännissä,kunnes (puol)isäni otti haulikon esiin.. veljeni soitti hätäkeskukseen ja poliisit tulivat .. päästiin kuinkin kaikki ehin nahoin pois sieltä..onneksi.. jouduttiin turvakotiin oltiin n.puolitoistavuota siellä:/ nykyään kaikki on iha ok... paitsi et oon alkanu miettii TOSI paljon näit juttui iltasin ja välil itkenytki.. tuntuu etten koskaa pääse tästä yli☹️

Käyttäjä merkin vieressä kirjoittanut 21.11.2012 klo 19:26

Mut pantiin pois kotoani. Muutin tädin luokse mutta lähden kohta johonkin paikkaan asumaan.
Mun perheeni hylkäsi mut, kun avasin suuni väkivallasta.

Käyttäjä merkin vieressä kirjoittanut 25.12.2012 klo 19:04

Jouluna kukaan perheestä ei ollut kanssani, eikä antanut lahjaa tai korttia.
Jouluruuaksi söin hampurilaisen ja makaroonilaatikkoa.
Tukiasunnosta kaikki muut pääsivät perheessä luokse jouluksi.
Täti joutui olemaan töissä mutta huomenna hakee mut niille syömään, saan ehkä lahjankin.