uni ongelmiakoha

uni ongelmiakoha

Käyttäjä anonuumi aloittanut aikaan 02.08.2012 klo 00:18 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä anonuumi kirjoittanut 02.08.2012 klo 00:18

Tässä vaihteeksi itse pyörin sängyssä ja unen päästä ei saa kiinni.
Tätä tälläistä pyörimistä ja pätkittäistä nuknumista on jatkunut jo muutaman vuoden. Tosin syytä en ole vieläkään keksinyt vaikkakin sen tiedän ettei tämä mm. alkoholista johdu sillä nukkuminen parantui edes hieman kun kerta kaikkiaan vähensin juomistani.
Ennen nämä huonosti nukutut yöt eiväy häirinneet elämää sillä silloin ei tarvinnut mitään tehdä toisin kuin nyt. Joudun opiskelemaan ja käymään töissä jotta saan hankittua elannon. Tähän väliin pitäisi vielä parisuhde pyrkiä pitämään kunnossa.
Välillä vaan yksin kertaisesti painaa hirvittävät uni velat päällä joista ei meinaa tulla loppua ja vievät kirjaimellisesti kaikki voimat.
Onhan tuohonkin pari kertaa jo tarjottu lääkkeellistä apua mutta halusin lähteä yrittämään ilman saadakseni asiat kuntoon mutta rupeaa näyttämään että se olisi kohta ainut vaihtoehto jotta saisin nukuttua.

Onkohan tämä ilman lääkkeellistä apua oleminen järkevämpää kuin se että popsisin jotain joka auttaisi minua nukkumaan. Tämä on melkoinen rasite nykyisessä elämän tilanteessa.

Käyttäjä ManisDepis kirjoittanut 04.08.2012 klo 00:38

Mulla meni pari vuotta huonojen, tai siis olemattomien, yöunien kanssa ja aikalailla pilasin sillä elämäni.

Mainitsit alkoholin. Itselläni on ollut sen kanssa sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Vähän annostuksesta riippuen se auttaa nukahtamaan, sammumaan tai pitämään päivätolkulla hereillä. Ole siis varovainen äläkä ainakaan sulje pois mahdollisuutta että se on ongelmasi syy, seuraus tai oire.

Itse menin lääkäriin ja sain ei nyt unilääkkeitä, mutta sellaisia hieman rauhoittavia jotka auttavat nukahtamaan. Elämä parani muutamassa viikossa kun sai kunnon yöunet mutta toki pelkään jääväni niihin koukkuun.

Vaikeita juttuja. Ja jokainen meistä on erilainen. Soita ihmeessä auttavaan puhelimeen, mene lääkärille tai huuda apua miten vain pystyt. Se kannattaa! Lääkkeet ei ole kivoja juttuja mutta joskus nekin auttaa, ainakin akuuttiin tilanteeseen.

Tsemppiä sulle 🌻🙂🌻 , ja älä sitten ota tätä viestiä liian vakavasti. Mä puhun vain omasta kokemuksesta joka on varmasti erilainen kuin Sinun. Siksi kannattaa hakea yksilöllistä apua. 😯🗯️ se on vaikeaa mutta auttaa 🙂🌻