Elämäni on aina ollut vaikeaa, lapsuuden koulukiusaamisesta ja perhehelvetistä johtuen. Nyt olen 19vuotias opiskelija ja tuntuu että kaikki hajoaa käsiin. Olen aina ollut vähän alakuloinen mutta nykyään niin masentunut, että en vaan jaksaisi enää. Minulla on jonkun sortin sosiaalisten tilanteiden pelko ja saan paniikkikohtauksia. Kouluni on mennyt todella huonosti jo pitkään, olen ollut niin paljon poissa tämän paniikkikohtaus pelon takia. Ennen sain kohtauksia vain suuremmissa esitelmien pidoissa mutta nykyään pienemmätkin sosiaaliset tilanteet, ihan vaikka itseni esittely tuntuu mahdottomalta. Jossain vaiheessa olin erakoituna yksin asunnossani kun en kyennyt kaupassakaan käymään.
En kuitenkaan ole ikinä uskoltanut hakea apua ongelmiini, miten voisin kun en kykene edes normaaleihin puhelinsoittoihin tuntemattomille ihmisille, puhumattakaan että minun pitäisi mennä selittämään ongelmiani kasvotusten jokun kanssa.
Olen myös jotenkin menettänyt kaikki entiset ihmissuhteeni tai ne ovat nykyään vain pinnallisia. Ja uusien ystävyyssuhteiden luonti ei minulta luonnistu, olen siis aivan yksin nykyään.Perheenikin asuu muualla, enkä heidän kanssa voisi muutenkaan asiasta puhua. He eivät vaan ymmärrä eivätkä ota minua todesta, olen kyllä yrittänyt. Nyt olen sentään kyennyt koulussa käymään ilman poissaoloja jonkun aikaa, mutta on kovan työn ja tuskan takana että saan pidettyä itseni koossa. Meinaan koko ajan romahtaa ja purskahtaa itkuun. En voi keskittyä mihinkään ja olen ihan omassa maailmassani. On vain niin paha olla, varsinkin kun on ihan yksin. Koulussakaan minulla ei ole ketään, istun vain mustana lampaana muiden joukossa hiljaa. Sitten kotiin päästyäni romahdankin ja itken vain koko päivän sängyssä, enkä saa luettua kokeisiin tai tehtyä mitään. Nyt minulla on vielä tulossa päättötyön esitys ja mietin sitä joka päivä. Jos haluan valmistua, minun on pakko pitää se esitys, mutta enhän minä kykene siihen mitenkään. En vain näe itselläni mitään tulevaisuutta, en tule mitenkään selviytymään siitä päättötyöstä enkä muista tulevista asioista, puhumattakaan sen jälkeisestä; työhaastattelut ym. Ei mitään toivoa. Nyt olen siinä pisteessä että mitään muuta en mieti enkä haluaisi yhtä paljon kuin vaan tappaa itseni. Mutta ei minusta ole siihenkään. Mietin joka päivä keinoja ja yritän suunnitella niin etten mitenkään voisi jäädä siitä henkiin, mutta sitten en vaan pystykään tekemään sitä. Elämässäni ei ole enää mitään sisältöä, eikä mitää mikä pidättelisi minua täällä. Olen ihan umpikujassa ja täysin rikki ☹️.