Ujous kaiken esteenä!

Ujous kaiken esteenä!

Käyttäjä whoever aloittanut aikaan 02.09.2006 klo 11:49 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä whoever kirjoittanut 02.09.2006 klo 11:49

Eli niinkun otsikosta näkyy ongelmani on ujous, itseluottamuksen puutos. Kavereita mulla ei oo, ku yksi josta oon tosi onnelline. Mutta ujous on mun kohdalla kaiken esteenä, en voi olla missään sosiaalisissa tilanteissa, en normaaleissakaan. Mun on vaikee käydä ees jossai kampaajallakii. Kai se sit on ku mua kiusattii koko yläasteen ajan eikä muut luokkatoverit ikinä halunnu ees tutustuu muhun ku oon nii ujo. En tiiä, jos joku vois kertoo omasta tarinasta, antaa neuvoja, koska tiiän et moni on päässy ujoudesta eroon. Antais mulle toivoa että mahdollista se on vaikka toivottomalta tuntuukin..☹️

Käyttäjä Milina kirjoittanut 05.09.2006 klo 09:12

Hei!

Ensinnäkin haluan sanoa että minusta ujous ja huono itseluottamus ei ole sama asia toki saattavat kulkea vähän niinkuin käsi kädessä ja vaikuttaa toisiinsa.

Ujous on minusta vähän niinkuin pelkoa muista ihmisistä ja heidän mielipiteistään. Siihen ei varmaan auta kuin pelkojensa kohtaaminen ja sen huomaaminen ettei haukku haavaa tee.

Minkälaiset asiat vaikuttavat itseluottamukseesi? Aloita jostain pienestä kehittämään itseäsi.

Tee lista asioista joissa olet hyvä tai jopa parempi kuin muut.

Uusista vaatteista saa aina rohkeutta, jos rahatilanne on huono, kirppariltakin saa ihan kivoja. Äläkä osta mustaa, valkoista tai harmaata, vaan jotain vähän värikkäämpää, vaikka oranssia, punaista tai turkoosia.

Uskaltaisitko aloittaa uuden harrastuksen? Tanssimisesta saa hurjan paljon itseluottamusta, sen olen itsekin kokenut ja varmasti yleensäkin liikunnalla on tälläinen vaikutus.

Muuta en just nyt keksi, toivottavasti oli apua 🙂

T: Milina