”Turha” opiskelu turhauttaa!

"Turha" opiskelu turhauttaa!

Käyttäjä Ansku95 aloittanut aikaan 06.10.2012 klo 20:11 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Ansku95 kirjoittanut 06.10.2012 klo 20:11

Olen 16-vuotias, pian 17 täyttävä erään Varsinais-Suomen alueella olevan lukion ensimmäisen vuoden opiskelija ja minulla on ongelma, joka haittaa jokapäiväistä työskentelyäni. Eli se, etten haluaisi opiskella lukiossa.
Ongelmani on se, että jokaikinen päivä ajattelen sitä, mitä olisin voinut jo oppia, jos olisin hakenut haluamaani oppilaitokseen Paimiossa. Koen joka päivä tuntemuksia siitä, etten kuulu lukioon.
Olisin takuuvarmasti päässyt pääsykokeista läpi, tiedän ko.alasta jonkin verran ja olen ollut kiinnostunut siitä seiskaluokasta lähtien. Ysillä en vain voinut sanoa isoäidilleni(jonka luona asun), että tahdon ammatilliseen. Olen musiikillisesti jotenkin lahjakas ja hän oletti minun joko menevän musiikkioppilaitokseen tai lukioon En varsinaisesti halua soittamaan jousisoitinta koko loppuelämäkseni johonkin orkesteriin tms. Valitsin lukion ja tavallaan miellytän nyt häntä opiskelemalla nyt kaikenlaisia aineita:luonnontieteitä paljon, kieliä(venäjä ja saksa) ja muut aineet. Olen toki itsekin hieman kiinnostunut näistä, mutta hinku amikseen on kuitenkin suurempi.
Isoäitini on aivan takuuvarma siitä ,etten halua amikseen. En kuitenkaan halua akateemista koulutusta, en edes lakkia, koska lukio kestää kauan.
Mitä minun pitäisi tehdä, kun edessä on valinta miellyttämisen ja oman tien kulkemisen välillä?

Käyttäjä Ansku95 kirjoittanut 08.10.2012 klo 20:12

Hei, nyt olkaa kilttejä ja vastatkaa! En oon muutenkaan mitenkään kondiksessa, kunmulla on ollut ja on varmaan edelleenkin sopeutumishäiriö, jossa sekalaisia masennuksen ja ahdistuksen oireita(diagn.).
Oon tässä viimeisten kolmen viikon aikana viillellyt itseäni, taas, vaikka tiedän, ettei, se ole oikein. Mulla on huomenna lääkäri koulussa ja ajattelin, että vois taas miettiisen kans, et onko lääkityksen aloittaminen järkevää. Olin lääkärillä joitain viikkoja sitten ja sanoin, että jos tilanne pahenee, niin vois aloittaa lääkityksen ahdistukseen.
Tietääkö kukaan tästä uudesta sähköreseptijärjestelmästä,jotain siitä että jääkö tiedot jotenkin nähtäviksi, et esimerkiksi mun isoäitini saattaisi nähdä ne jotenkin(vastustaa kaikenlaisia mieleen liittyviuä lääkityksiä)?

Käyttäjä kirjoittanut 10.10.2012 klo 13:44

Minä en ole vielä käyttänyt kuin viikon sähköistä reseptiä mutta ei kai se sun kotikoneelle tule vaan apteekkiin. Sitten sie näytät Kela-korttia ja he siellä lukevat sen.

Kyllä sun pitäisi opiskella sitä mitä haluat eikä yrittää miellyttää muita ihmisiä.

Käyttäjä Ansku95 kirjoittanut 10.10.2012 klo 21:15

Voi kiitos tsempistä maanvaiva. Meinasin vaan sitä, että, kun jos mun isoäiti menee apteekkiin,niin eihän se voi mitenkää puristaa apteekin henkilökunnalta tietoja ulos mun mahdollisista lääkereseptimaksuistani tai mistään muusta vastaavasta.