Tuntuu, etten jaksa.

Tuntuu, etten jaksa.

Käyttäjä Rotevaneiti aloittanut aikaan 01.10.2015 klo 08:14 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Rotevaneiti kirjoittanut 01.10.2015 klo 08:14

Koulussa stressi painaa päälle, ihmissuhteet ovat vaikeita, ehkäisyasiat ovat iso ongelma (vakavat reaktiot E-pillereistä) en viihdy kotona, lihon lihomistani ja kaiken kukkuraksi olen ihan puhki fyysisesti!

Esitän iloista, esitän että löydän päivistäni aina jotain positiivista: todellisuudessa itkettää ja haluan pois. Minne? En tiedä. Ei ole paikkaa, mihin tunteeni ei ylettäisi. Paitsi poikaystävän vieressä, mutta hänkin on armeijassa. Olen yksin.

Ihmisvihani kasvaa, en siedä luokkatovereitani. Kaipaisin lomaa, mutten saa. ☹️

Elämä on ihanaa ja näin, mutta olen niin perkeleellisen puhki, etten vain enää jaksa.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 01.10.2015 klo 15:24

Moi,

Voisitko käydä terveydenhoitajalla pyytämässä esimerkiksi sairaslomaa tai lupaa olla poissa muutaman päivän, jos koulussa on sietämätöntä olla? Ihmisiin kohdistuva viha voi olla merkki loppuunpalamisesta ja liian kovilla olevasta mielestä. Myös ehkäisyasioista voisi olla hyvä puhua terveydenhoitajan kanssa.

Haluatko kertoa enemmän, miksi olet puhki etkä viihdy kotona tai koulussa? Hienoa että sulla on poikaystävä, jota voit varmaan ainakin hänen lomillaan nähdä. Jos sulla on liikaa kouluhommia, niitäkin voi yleensä ainakin sopimalla vähentää ja samaten omiin päiviin kannattaa etsiä myös rauhallista vapaa-aikaa, jolloin voi rauhoittua pahoilta ajatuksilta, käsitellä niitä ja tehdä mukavia asioita.

Kannattaa ottaa tuntemukset puheeksi esim. terveydenhoitajan kanssa. Ansaitset elää rauhallista ja viihtyisää elämää. Stressin vähentäminen on monesti jo iso ja helpottava askel, joka auttaa löytämään iloa elämään. Sitä voi saada kouluhommia keventämällä, lepäämällä ja tekemällä mukavia asioita. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.10.2015 klo 18:00

Hei
Samaa mieltä kuin Villikettu.
Muista myös, että elämässä tulee myös hyviä hetkiä. Pian poikaystäväsikin tulee armeijasta.
🙂
Ehkäisystä en paljoa tiedä, koska olen niin nuori, mutta onhan muitakin tapoja kuin pelkät E-pillerit.
Keksisitkö jonkin harrastuksen, mikä saisi ajan kulumaan ja mielen virkeämmäksi? Vaikka lenkkeily?
Ota toki rennommin koulussa. Mielenterveytesi on tärkeämpi kuin arvosanat🙂